zaterdag 16 maart 2019

Kijktips week 16/03-22/03


En ik voel me weer niet al te best...

Moe, spierpijn...
Als daar maar geen griep van komt...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 16/03:
Edward Scissorhands (Vitaya 20.25u) - toen Tim Burton nog lieflijke sprookjes maakte met een hoek af. Tegenwoordig is er enkel nog een hoek af.
Entrapment (één 21.15u) - een van de laatste wapenfeiten van Sean Connery, hij kreeg als 69-jarige de 40-jarige Catherine Zeta-Jones als love interest. Schandalig. Maar haar training voor de laserroom is iconisch te noemen.
X-Men (Q2 22.25u) - ja, ik blijf ze vernoemen.
The theory of everything (VTM 22.35u) - biopic van Stephen Hawking, heb ik zelf nog niet gezien, maar als de film even goed is als bv. The imitation game, zullen er traantjes vloeien.

The patience stone (Canvas 22.55u) - film uit het Midden-Oosten, we krijgen dat niet vaak op onze tv. Heeft vooral een hele mooie poster.

Deux jours, une nuit (NPO2 23.45u) - dit is in mijn ogen het meesterwerk van de gebroeders Dardenne. Jawel.

Zondag 17/03:
Hellboy (CAZ 20.40u) - eerste film met de rode demon. Ik ben geneigd om nog eens te kijken.

Troy (Zes 22.55u) - beetje recyclage van Vier van vorige week. Nog niet gezien? Kijken. Ik blijf het niet zeggen...

Maandag 18/03:
This is the end (CAZ 20.40u) - komedie over het einde van de wereld. Emma Watson komt ook even piepen. Herhaling dinsdagnamiddag.

Komen te gaan (één 21.25u) - nieuwe docureeks over begrafenisondernemers. Ik ben benieuwd.

Dinsdag 19/03:
R.I.P.D. (Q2 20.35u) - ik dacht dat deze comicverfilming nog de moeite kon zijn. Ik was mis.
28 days later (Q2 22.25u) - een virus! Verlaten steden! Zombies! Om maar te zeggen dat dit een aanrader in zijn genre is - en ook daarbuiten.

Woensdag 20/03:
Studio Tarara: de sketch show (VTM 20.35u) - spin off van de hoofdreeks waarin we alle sketches zien passeren die "opgenomen" werden. Jammer genoeg is dit het minst interessante aan de reeks.
Chappie (Q2 20.35u) - derde film, na District 9 en Elysium, van regisseur Neill Blomkamp. Ik ben wel benieuwd.


Therapie (Canvas 21.20u) - docureeks waar we kunnen zien hoe het er aan toegaat bij therapiesessies.

Donderdag 21/03:
The guest (CAZ 20.40u) - rare film die ik op een oudejaarsavond zag. Het bekijken waard.

Pose (BBC2 22.00u) - ik weet nog niet wat dit gaat geven, maar er werd al heel wat gepraat over deze reeks die zich afspeelt in New York in 1987.

Private practice (VTM 00.00u) - heruitzending van deze spin-off van Grey's Anatomy waarin dokter Addison Montgomery centraal staat. Waar is de tijd?

Vrijdag 22/03:
Elysium (Q2 20.35u) - tweede film van Neill Blomkamp (zie Chappie hier wat hoger). Er is geen beschaving meer, enkel mensen die naar het ruimtestation Elysium willen. Matt Damon doet zijn uiterste best om daar te geraken.
Inglourious basterds (Vier 20.35u) - je mag zeggen wat je wil, voor mij is dit het meesterwerk van Tarantino (die film die later dit jaar uitkomt? Niet meteen interesse ervoor).

Jackie Brown (CAZ 20.40u) - van Tarantino gesproken: hier is er nog eentje. En nee, ik heb hem nog steeds niet gezien.

Poldark (één 22.10u) - vierde seizoen van deze Britse reeks. Hier heb ik nog niets van gezien.
The light between oceans (NPO3 22.30u) - een klassiek geval van "doe gewoon eens wat je moet doen, dan was al die miserie niet nodig". Ik was helemaal niet onder de indruk van deze film.

Veel kijkplezier!


2 opmerkingen:

  1. Chappie vond ik een heerlijke film!

    Hellboy nog nooit gezien dus die wordt opgenomen.
    Alsook This is the end... al ik heb ik daar geen hoge verwachtingen van :p

    Dank je voor je filmtips! Ik kijk er elke week naar uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik heb ook geen hoge verwachtingen van This is the end, maar soms is zo'n film alles wat je nodig hebt ;)

      Verwijderen