zaterdag 9 maart 2019

Kijktips week 09/03-15/03


Ik zou het nu kunnen hebben over die vier uur durende docu over het seksuele roofdier dat tevens een superster was, maar daar is al genoeg inkt over gevloeid (my two cents: ik geloof de "geruchten", 't is niet omdat "men" beroemd is dat "men" onfeilbaar en God is he...)

Nee, laten we het over iets leukers, lievers en schattigers hebben: sinds vorige maand ben ik met hartjesogen aan het kijken naar Kitten rescuers op Netflix.

Jo Brand (Britse comédienne en presentator van dit programma) gaat een kijkje nemen bij de RSPCA, en dan uitsluitend bij hun reddingsacties van katten en kittens. Ook operaties op onfortuinlijke "moggies" worden mee gevolgd, wat soms nogal grafisch wordt.

Maar dit is zo'n feelgoodtv! Het loopt gelukkig meestal goed af met de katten en kittens en ik zit zowat de hele tijd met een kamerbrede grijns te kijken.

Een extra aanrader dus deze week.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 09/03:
The legend of Tarzan (Vier 20.25u) - zoveelste verfilming van de Tarzanlegende. AlexandeSkarsgård mag in lendendoek rondrennen en Margot Robbie is zijn Jane.
Jurassic world (VTM 20.30u) - reboot van de dinosaurusfranchise. Met Chris Pratt als dinotrainer en Bryce Dallas Howard in belachelijke schoenen.

Witness (één 21.15u) - één grabbelt wel heel ver in de kijkbuidel met deze film uit 1985 waarin Harrison Ford bij de Amish ondercover gaat en wél klappen uitdeelt.
Bridge of spies (VTM 22.45u) - waargebeurde film over een spionnenoverdracht tijdens de koude oorlog. Met Tom Hanks, dus niet direct iets waar ik wil naar kijken.
Kid (Canvas 22.55u) - bejubelde en bekroonde film van Fien Troch. Heb ik nog niet gezien, maar als hij zoals Home is, wordt het bij mij niks...

The selfish giant (NPO2 23.45u) - staat nog onbekeken op de decoder van bij de vorige uitzending. Schijnt zwaar de moeite te zijn.

Zondag 10/03:
Sing Street (VTM 15.00u) - coming of age film die zich afspeelt in Dublin. Én er wordt in gezongen. Kreeg heel goede kritieken bij verschijnen, maar werd hier zo goed als genegeerd.

De Mol (Vier 20.00u) - nieuw seizoen van dit spel, waarbij deze keer de mol pas gekozen wordt als alle kandidaten ter plaatse zijn in Vietnam. Spannend...

World war Z (CAZ 20.40u) - Brad Pitt in een zombiefilm, het werkt wonderwel.


I, robot (CAZ 22.35u) - Will Smith gaat op zoek naar een voor zichzelf denkende robot - want da's gevaarlijk.
Gladiator (Zes 23.30u) - dit vorige week gemist? Nu is er de herkansing.

Maandag 11/03:
Lara Croft, tomb raider (Q2 20.35u) - Angelina Jolie geeft gestalte aan de rondborstige gameheldin. Alleen te bekijken als er écht niets anders op tv is...
Pacific Rim (Zes 20.35u) - de mensheid wordt belaagd door gigantische monsters en bouwt dan maar gigantische robots om die te bestrijden. Is eigenlijk nog een ok film.
Me and Earl and the dying girl (Vitaya 20.40u) - zag ik in januari en het is echt een aanrader. En dat voor een "tienerfilm".

Dinsdag 12/03:
Bad boys (VTM 22.40u) - misschien is het tijd om de eerste film uit deze reeks nog eens te bekijken vooraleer de "fucked up shit" van Adil en Bilall naar onze bioscopen komt...

Donderdag 14/03:
Ant-Man (Q2 20.35u) - zoveelste Marvelfilm over de kleinste superheld: Scott Lang kan in zijn superpak krimpen tot hij zo klein is als een mier. En ja, dat heeft zijn voordelen. Deze film was zoveel beter dan verwacht... Kijken!

Vrijdag 15/03:
Endeavour (één 20.35u) - zesde seizoen van deze Britse detectivereeks. Zelf heb ik er nog niets van gezien...
Troy (Vier 20.35u) - hoeveel keer hebben ze dit nu al niet uitgezonden? Allez, nog maar eens: kijken als je die nog niet gezien hebt.
Cloud atlas (Canvas 21.20u) - nogal verwarrende SF-film, maar laat dit je niet tegenhouden. Het is een kijkervaring van jewelste.

The founder (NPO3 22.30u) - biopic over de oprichter van de McDonaldsrestaurants. Michael Keaton speelt de hoofdrol, maar eerlijk? Deze film heeft mij nooit geïnteresseerd...

Veel kijkplezier!


1 opmerking:

  1. (Aangezien ik facebook van mijn smartphone heb gegooid, ga ik hier altijd proberen reageren ;)

    Cloyd Atlas heb ik het boek ooit proberen lezen maar vond het maar een verwarrend boek en dus niet uitgelezen. Hopelijk heb ik meer geluk met de film :)

    BeantwoordenVerwijderen