dinsdag 5 maart 2019

Februari favorites


Februari is de kortste maand van het jaar en het is dan ook niet te verwonderen dat er niet zo veel gebeurde...

Dit is dus een gapende kat.
Maar toch zijn er enkele favorieten op te lijsten:

Ik slaagde er in om 2x Cinema Albert te bezoeken en wel voor twee films waarin Mahershala Ali een belangrijke rol speelde:

Maar daar schreef ik hier al over.

Ik heb heel hard getwijfeld om ook nog naar 2 andere films te gaan, maar het kwam er niet van...

Zo speelden ze in de Sphinx in Gent One cut of the dead, een Japanse zombiefilm in een zombiefilm. Dit in het kader van het One shot cinema project van het Filmfestival, waarin doorheen het jaar films vertoond worden die het bekijken waard zijn maar die hier geen release krijgen. De film stond 4 keer op het programma in februari en ik kan als vriend van het festival gratis naar binnen bij die One shot films, maar toch kwam het er niet van...

Echt jammer dat ik dit gemankeerd heb.
En ook aan If Beale Street could talk heb ik hard getwijfeld. Maar eerlijk? Dat is waarschijnlijk een film waar ik mij groen en blauw aan ga ergeren, dus is het misschien wel beter dat ik hem (nog) niet zag. Hiervoor is er altijd nog dvd.

Er werd slecht 1 keer gequizd en we eindigden als eerste bij de 'k wist-et quiz van het ACV en Femma. Iets wat ik helemaal verwacht had, want dat is een quiz die we iedere keer met de vinger in de neus winnen.

Op mijn eigen tv-scherm kon ik mijn hart ophalen met het derde seizoen van Legends of Tomorrow op Netflix. Op een week tijd jaagde ik er alle 18 afleveringen door.

De avonturen van Sara Lance en haar tijdreizigerscrew blijven favoriet. Het is misschien niet de beste reeks of de meest flitsende (hoewel...), maar ik word er happy van.

Op Zes deden ze een marathonuitzending van het derde seizoen van Blindspot (vijf afleveringen na elkaar elke donderdag) en ik zag het gros van de afleveringen in februari.

Hoewel ik mijn bedenkingen had over hoe lang ze nog met het tatoeagegegeven kunnen voortgaan, viel dat serieus mee. Enkel de stukken met Roman werkten op mijn zenuwen, maar dat is nu ook opgelost. En de laatste seconden van het derde seizoen maakten mij al meteen enthousiast voor het vierde seizoen. Missie geslaagd dus.

Rest mij enkel nog mijn book haul van de maand en ik moet toegeven dat ik mij misschien een beetje heb laten gaan...

Met een stukje Egon als toemaatje.
In het begin van de maand schafte ik een pak nieuwe trades aan. Die van Xena en Captain Marvel komen van bij mijn lokale comicboer - en heb ik al gelezen!! De rest werd bij Amazon besteld en vullen reeksen aan die ik volg.

Ook op boekvlak liet ik mij een beetje gaan. The summer book van Tove Jansson komt ook van Amazon en is niet meer in Nederlandse vertaling te krijgen. The favourite kocht ik bij Waterstones in Brussel en wil ik lezen omdat het achtergrond biedt bij mijn favoriete film van 2018, The favourite.

Enkele dagen later kocht ik ook nog Heroes, het "vervolg" op Mythos, in de lokale Standaard Boekhandel.

Ik kan er weer tegen wat leesvoer betreft (niet dat ik nog zo'n 200 boeken staan heb die ik nog moet lezen...).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten