zaterdag 3 november 2018

Kijktips week 03/11-09/11


Minder kijktips dan anders, de zenders zijn blijkbaar met andere dingen bezig...

Willekeurige foto
Ik geef namelijk geen "dubbele tips": een serie wordt enkel vermeld bij de eerste aflevering, ik doe dat niet elke week.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 03/11:
Galavant (Q2 16.30u) - tweede seizoen van deze heerlijke middeleeuwse musicalserie. Ik geef toe, 't is niet voor iedereen...
The hobbit: an unexpected journey (Vier 19.50u) - waarom er van zo'n dun (kinder)boek drie films van drie uur moesten gemaakt worden, ontsnapt mij nog steeds. Enkel kijken als je niet genoeg van de Lord of the Ringsfilms kon krijgen.
How to be single (Vijf 20.25u) - Dakota Johnson bewijst dat ze toch een beetje kan acteren in deze leuke romantische komedie.

Chocolat (Vitaya 20.25u) - iedereen was toendertijd weg van Johnny Depp in deze film. Ik niet. En ook Juliette Binoche werkte op mijn zenuwen. Nope.
Salt (Q2 20.35u) - beetje middelmatige thriller waarin vooral de dikke lippen van Angelina Jolie "schitteren". 't Is bijna een griezelfilm...
The chronicles of Riddick (Q2 22.30u) - tweede Riddickfilm, na Pitch Black. Bekijk gewoon deze laatste en laat The chronicles... voor wat ze zijn.

Zondag 04/11:
De klokkenluider van Notre Dame (VTM 15.15u) - Disneyfilm die wat onder de radar verdween. Jammer van de Vlaamse versie.
Er was eens (Canvas 20.05u) - documentairereeks over Het Koninklijk Belgisch Instituut voor Natuurwetenschappen. Ongetwijfeld interessant.



The french connection (CAZ 20.40u) - gangsterfilm en een klassieker. Daarom heb ik die natuurlijk nog niet gezien.


Woensdag 07/11:
G.I. Jane (Zes 20.35u) - Demi Moore ging eens bewijzen dat ze een harde tante was. Na 20 jaar is de strijd nog steeds dezelfde.
The monuments men (CAZ 20.40u) - tijdens WOII gingen een aantal Amerikaanse kunstkenners op zoek naar kunst, gestolen door de nazi's. Vermakelijke film.

Donderdag 08/11:
The parent trap (Vijf 20.35u) - dit is er zo eentje waar je naar blijft kijken als je er op valt. Geslaagde Disneyremake met Lindsay Lohan.

Vrijdag 09/11:
Maigret (één 20.40u) - het tweede seizoen van deze serie met Rowan Atkinson als Maigret.
MASH (CAZ 20.40u) - kan enkel geapprecieerd worden door mensen die ook de oude serie zagen, vrees ik...
Il capitale umano (Canvas 21.50u) - destijds een van de beste films die ik op het filmfestival zag. Nu weet ik niet eens meer waarover hij gaat... Nog eens kijken dan?

Elle (NPO3 22.10u) - Isabelle Huppert in een vreemde wraakthriller. Maar het werkt (ik had er alleen 2 kijkbeurten voor nodig om hem te waarderen).

Dangerous liaisons (één 23.40u) - dertig jaar oud en nog steeds even aangrijpend. Met Glenn Close en John Malkovich.

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten