zondag 21 januari 2018

Kijktips week 21/01-26/01


Op 8 en 9 januari hadden heel wat Proximusklanten problemen met hun tv-verbinding, internet etc... Ikzelf ben ook Proximusklant, maar voor 1 keer had ik minimaal last. Mijn tv-verbinding viel op 8 januari voor zo'n 5 minuutjes uit rond 22.00u, dus daar kon ik nog - net - mee leven.

Maar! Proximus geeft al haar klanten nu 2 weken vrije toegang tot hun betaalkanalen (wat vooral sportkanalen zijn, blergh) en dit betekent dat ik ein-de-lijk naar de serie van The handmaid's tale kan kijken! Of toch de eerste vier afleveringen... Maar ik klaag niet hoor.


Kijktips voor de komende week:

Zondag 21/01:
The handmaid's tale (MS 15.10u) - uitzending van de serie waar ik vorig jaar het hardst naar uit keek en die ik gewoon nergens kon zien!! Twee afleveringen na elkaar. Klein cadeautje van Proximus. Misschien neem ik wel een abonnementje voor een maand om alles te zien.

Taboe (één 20.30u) - Philippe Geubels lacht met mensen waar je niet mee mag lachen. In de eerste aflevering zijn dat mensen met een fysieke beperking. Ik ben benieuwd...
Los Flamencos (VTM 20.40u) - enkel voor mensen die geen greintje hersens in hun kop hebben.
Planet of the apes (CAZ 20.40u) - de originele film met Charlton Heston. Toen waren die apen nog niet zo verdomd griezelig. En ook: God damn you! God damn you all to hell!!!

Maandag 22/01:
The dark knight (Vier 20.35u) - Heath Ledger geeft hier de performance van zijn leven als the Joker.

Jobs (Zes 20.35u) - biopic over Steve Jobs. Met Ashton Kutcher - of all people - in de hoofdrol.
The brothers Grimm (CAZ 20.40u) - nog Heath Ledger in deze avonturen/horrorfilm over de gebroeders Grimm.

I am Heath Ledger (Canvas 23.10u) - het begint een beetje belachelijk te worden: spreken zenders soms af met elkaar? Documentaire over deze acteur die veel te vroeg gestorven is.


Dinsdag 23/01:
While you were sleeping (Vijf 20.35u) - in se is Sandra Bullock hier de creepy stalkster van een man in coma. Maar romantisch dat het is!
Daylight (VTM 22.30u) - rampenfilm waarin mensen vast geraken in een tunnel. Sylvester Stallone doet hier erg zijn best.

How to get away with murder (één 22.55u) - herhaling van het eerste seizoen van deze opzettelijk te ingewikkelde serie. Elke weekdag een aflevering.

Woensdag 24/01:
Kick-ass 2 (Q2 20.35u) - minder interessant dan de eerste film, maar het blijft leuk om naar te kijken.
Indiana Jones and the last crusade (Vier 20.35u) - derde Indyfilm waarin Sean Connery de hele film kaapt als vader Jones.

Blade II (Zes 20.35u) - hersenloos vertier met vampieren. Zo heb ik het graag.
Crocodile Dundee II  (CAZ 20.40u) - de eerste is al niet meer te bekijken, deze dus ook niet.
M/V/X (één 21.30u) - documentaire reeks over transgenders.

Donderdag 25/01:
The Shawshank redemption (CAZ 20.40u) - zowat de meest geslaagde Stephen Kingverfilming ooit en ook één van de mooiste films ooit. Nog niet gezien (wie ben jij???): kijken!

Vrijdag 26/01:
Pacific Rim (Vier 20.30u) - sciencefictionfilm waarin de mensheid via gigantische robots vecht tegen spacealiens. Beter dan verwacht.
Oblivion (VTM 20.40u) - het enige dat ik mij van deze film herinner, is dat hij verwarrend was. Tom Cruise verandert daar niks aan.
Turist (Canvas 21.15u) - zag ik op het filmfestival een aantal jaar geleden. Stelt de vraag: hoe reageer je in een levensbedreigende situatie. Niet iedereen even fijn, zo blijkt.

Outlander (één 22.10u) - vervolg van het tweede seizoen. Maar ik moet nog de hele eerste helft bekijken...

Pop aye (NPO2 23.00u) - Thaise film over de relatie tussen een man en de olifant die hij kende als kind. Schijnt hartverwarmend te zijn.

Final destination (Vier 23.20u) - de dood te slim af willen zijn, het bijt je in jouw achterkant. Films waarin ze creatief mensen ombrengen, 't is een van mijn guilty pleasures.
Flatliners (één 23.35u) - nineties thriller die wil flirten met de grens van het leven. Julia Roberts, Kiefer Sutherland en co geven het beste van zichzelf.

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten