zaterdag 13 januari 2018

Kijktips week 13/01-19/01


Onder lichte dwang van mezelf zijn hier dan mijn kijktips voor de komende week.

Kon ik maar een winterslaap houden...


Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 13/01:
Schlagerchampions: das große Fest der Besten (ARD 20.15u) - overzichtje van wie het afgelopen jaar de meeste platen verkocht in Duitsland. Helene Fischer komt optreden (natuurlijk).
Into the woods (VTM 20.25u) - echt, ik ben fan van musicals, maar deze? Nope, nope, nope.
Noah (Vier 20.30u) - het Bijbelse verhaal van de ark. Kreeg bakken kritiek voor de whitewashing van de cast, maar is daarenboven gewoon een saaie film.
Frenzy (CAZ 20.40u) - thriller van Alfred Hitchcock. Van mij mogen ze blijven gaan bij CAZ.

La vita è bella (één 21.15u) - een holocaustkomedie die dan nog eens een hoop Oscars won. En terecht.
The young pope (Fox 22.45u) - avant-première van de eerste aflevering van deze serie met Jude Law als nieuwe paus van de jonge variant. De serie start officiëel op 31 januari.

Zondag 14/01:
Happy feet 2 (18.45u) - tweede pinguinfilm, maar absoluut niet zo interessant als de eerste.
D'Ardennen (VTM 20.35u) - tv-première van deze Vlaamse film die nogmaals bevestigt dat je uit de Ardennen weg moet blijven wegens het rare volk. Aanrader.

Star trek: into darkness (CAZ 20.40u) - in se een remake van Star Trek II: the wrath of Khan, maar laat dat je niet tegenhouden om te kijken. 't Is met Benedict Cumberbatch, verdorie!


Scream queens (Q2 22.40u) - komische horrorserie van de makers van American Horror Story. Billie Lourd, de dochter van Carrie Fisher, speelt er in mee.

Maandag 15/01:
Batman begins (Vier 20.35u) - eerste Nolan Batman. Christian Bale is the dark knight van dienst. Kijken!

Confessions of a shopaholic (Vitaya 20.35u) - als je eventjes de Shopaholicboeken van Sophie Kinsella vergeet, is dit best een vermakelijke film. Indien niet: schaamteloze veramerikanisering van Britse topchicklit.

Dinsdag 16/01:
Wild things (CAZ 20.40u) - nineties thriller met een erotisch tintje. Voor wie aan jeugdsentiment zou lijden.

Woensdag 17/01:
Collateral (Q2 20.35u) - Tom Cruise gaat hier eens laten zien dat hij ook een slechterik kan spelen. Nope.
Indiana Jones and the temple of doom (Vier 20.35u) - ik heb het hier al gezegd en ik blijf het zeggen: het leek wel of ze deze film elke week op tv toonden in mijn kindertijd. Jeugdsentiment.

Brooklyn (Vitaya 20.35u) - een Ierse immigrante in het New York van de jaren '50. Ik ben benieuwd.

Crocodile Dundee I (CAZ 20.40u) - jammer genoeg doorstaat deze niet de tand des tijds. Eighties onnozelheid ten top.

Donderdag 18/01:
Big cats (BBC 1 21.00u) - al de tweede aflevering van deze docureeks over grote katten. Aflevering 1 wordt op zondagnamiddag herhaald.

Vrijdag 19/01:
Albert Nobbs (Canvas 21.15u) - Glenn Close geeft een hartverscheurende vertolking als Albert, een verlegen butler die eigenlijk een vrouw is.

Fame (Vijf 22.25u) - musical die iedereen zou moeten gezien hebben. De thema's die er in voor komen! Mijn god, 't is nog steeds relevant.

Black (één 23.30u) - misdaaddrama van de hand van Adil El Arbi en Bilall Fallah. Staat nog onbekeken op mijn decoder van de vorige keer dat ze 'm uitzonden...

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten