zaterdag 21 juli 2018

Kijktips week 21/07-27/07


OMG, nu heb ik gisteren toch wel niet naar Rise of the planet of the apes zitten kijken zeker?

Ik had mij voorgenomen om nooit naar die films te kijken - deels omdat ik gewoon weet dat het slechte films gaan zijn (inderdaad) en deels omdat Oprah mij helemaal van chimpansees heeft gekregen (dank u daarvoor en link te openen op eigen risico...).

't Was gewoon een stompzinnige film met die onnozelaar van een James Franco als een wetenschapper, begot. Kijk ik volgende vrijdag naar Dawn of the planet of the apes? Waarschijnlijk wel, zo stom ben ík dan ook weer...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 21/07:
Ice age 2 (VTM 17.10u) - altijd leuk, de Ice age films. Jammer van de Vlaamse versie hier.
Crocodile Dundee II (Q2 18.50u) - de eerste film hiervan was nog leuk. De tweede werkte op de zenuwen.
Prisoners (CAZ 20.40u) - CAZ recycleert films die al op Q2 te zien waren en deze was een echt snoozefest, hoewel de cast de moeite was. Wegblijven van deze.
Deliverance (Canvas 22.20u) - zat vorig jaar in de Cinema Canvas reeks en bekeek ik toen. Klassieker die je moet gezien hebben, maar twee keer? Niet echt.

Kollektivet (NPO2 22.40u) - Deense film over een commune in de jaren '70. Ga ik opnemen.

Jerry Maguire (VTM 22.55u) - weet er iemand nog iets van deze film, buiten het feit dat Tom Cruise "Show me the money!" roept? Nope.
Rocky Balboa (Vier 23.50u) - zoveelste Rockyfilm, voor de liefhebbers.

Zondag 22/07:
Underworld awakening (CAZ 22.50u) - waar anderen kicken op James Bond of andere testosteronaanverwanten, kan ik maar niet genoeg krijgen van deze vampieren/weerwolven reeks. Vierde film in de franchise. Goed? Niet echt, maar we blijven kijken.

Maandag 23/07:
Bewitched (Vitaya 20.35u) - onnozele komedie naar een reeks uit de jaren '60. Nicole Kidman en Will Ferrell maken zich belachelijk.
Sharknado 4: the 4the awakens (Zes 20.35u) - ga ik hier naar kijken? Jawel hoor!

Belpop Classics: Ann Christy (Canvas 21.45u) - normaal gezien prijs ik hier geen muziekdingen aan, maar voor Ann Christy wil ik een uitzondering maken. Herhaling.

Dinsdag 24/07:
Robin Hood (CAZ 20.40u) - die met Russell Crowe. Kijken als er niets anders op tv is.

Woensdag 25/07:
American gothic (Vijf 20.35u) - 13-delige dramaserie over een familie waar één van hen een seriemoordenaar is. Geef ik twee afleveringen om te zien wat het is.
Perfect mothers (Vitaya 20.35u) - ook bekend als Two mothers, Adore en Adoration, vind dan maar eens wat uitleg... Naomi Watts en Robin Wright doen aan zonenruil. In bed. Degelijk drama.

De behandeling (VTM 21.55u) - degelijke Vlaamse verfilming van het Britse boek The treatment van Mo Hayder.

Jaws 2 (Q2 22.20u) - na het eerste deel, moet het tweede volgen. Voor de liefhebbers.

Donderdag 26/07:
10 things I hate about you (Vijf 20.35u) - deze moderne kijk op Shakespeares The taming of the shrew wordt nog eens getoond. De betere tienerfilm.

Yol (Canvas 21.05) - Cinema Canvas heeft nu een Turkse film in de aanbieding. Won destijds (1982) de Gouden Palm in Cannes. Geen gemakkelijke film.

The perks of being a wallflower (Viceland 21.35u) - 1x in de week tonen ze ook film op Viceland (zoek die zender gewoon in jouw aanbod). Film over opgroeien en vriendschap.

Vrijdag 27/07:
Dawn of the planet of the apes (VTM 20.35u) - yup, de deze zal kijken en zitten ineenkrimpen van afschuw.
Calender girls (Vijf 20.35u) - een bende bomma's maakt een naaktkalender. 't Is charmant.

Toni Erdmann (Canvas 21.05u) - ik versta echt niet waarom deze in alle lijstjes met beste films van 2016 belandde... Het is het verhaal van een flauwe plezante vader die het leven van zijn dochter komt verpesten. En hij duurt 3 uur.

Le gendarme et les gendarmettes (één 22.55u) - urgh...
Death becomes her (VTM 22.55u) - zwarte komedie uit 1992. Ze was beter daar gebleven.
Wild wild west (Vier 23.30u) - onnozele westernkomedie met Will Smith en Kevin Kline.

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten