vrijdag 3 november 2023

Kijktips week 4/11-10/11

Ja mensen, we lopen weer achter... Afgelopen weekend heb ik ontdekt dat ik 3 maanden gratis AppleTV bij mijn nieuwe tv kreeg die ik dus vorig jaar in augustus gekocht heb. Dat werd meteen geactiveerd en nu ben ik al de hele week Appledingen aan het bekijken.

Aanrader tot nu toe is Silo, een SF-reeks die zich - ra, ra - afspeelt in een ondergrondse silo van zo'n 150 verdiepingen waarin mensen wonen na één of andere natuurramp waardoor je niet meer buiten kan overleven. Spannend.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 4/11:
The ring (Play6 20.20u) - Halloween. Jammer genoeg niet de Japanse film maar de Amerikaanse remake. Gelukkig had die nog Naomi Watts.
The wolf of Wall Street (VTM3 20.35u) - Leo als gehaaide beurshandelaar. Margot Robbie doet ook mee.
Ventoux (NPO3 21.52u) - vier vrienden waaronder Wim Opbrouck beklimmen de Mont Ventoux. Drama.
Saw 6 (Play6 22.25u) - Halloween. Zesde Sawfilm en ik blijf ze opnemen.
It (Play6 00.15u) - Halloween. Herhaling van vorige week.

Zondag 5/11:
De Verhulstjes (Play4 20.00u) - terugkeer van de Verhulstclan. *zucht*
The birds (Play6 20.25u) - Halloween. Klassieker van Hitchcock waarin vogels ineens mensen beginnen aan te vallen.

Saw 3D (Play6 22.40u) - Halloween. Ofte de zevende Sawfilm.
It: chapter two (Play6 00.5u) - Halloween. Herhaling van vorige week.

Maandag 6/11:
Between the covers (BBC2 20.00u) - mijn favoriete boekprogramma is terug! Zoals het moet: uitgaande van lezers en niet van auteurs.

Grease (Play5 20.35u) - heerlijke seventiesmusical die zich in de jaren '50 afspeelt. John Travolta en Olivia Newton John zingen en dansen dat de stukken er af vliegen.

Dinsdag 7/11:
Hoe was het op school? (VRTCanvas 21.20u) - docureeks over hoe de werking van scholen veranderd is en waarom het nu nogal misloopt...
Jacques en Urbain op wereldtournee (VTM 21.55u) - Eric Goens stuurt Urbanus en Jacques Vermeire de wereld rond om te zien of hun comedy overal aanslaat. En 't is hier al niet goed...

Woensdag 8/11:
Film stars don't die in Liverpool (VRTCanvas 23.05u) - biopic waarin Annette Bening gestalte geeft aan de laatste weken in het leven van Hollywoodster Gloria Grahame. Haar tegenspeler en love interest is Jamie Bell want Gloria lustte wel een groen blaadje. Jammer genoeg geen al te interessante film.

Donderdag 9/11:
The goldfinch (Play5 20.55u) - verfilming van het boek van Donna Tart met o.a. Nicole Kidman in de cast. Ik moet het boek nog lezen dat al jaren in mijn kast stof staat te vergaren...

Vrijdag 10/11:
Endeavour (VRT1 20.45u) - negende seizoen al van deze prequel op Inspector Morse. Ik heb er nog niks van gezien.
The ring (Play6 22.35u) - herhaling van zaterdag.
The sixth sense (VTM3 22.35u) - grote doorbraak van M. Night Shyamalan als regisseur met Bruce Willis en Haley Joel Osment die "dead people" ziet.

1917 (VRTCanvas 23.05u) - tour de force van een film die ogenschijnlijk in 1 take werd opgenomen (maar niet echt he) over een jongeman die tijdens WOI een belangrijke boodschap naar de loopgraven moet brengen.

Capharnaüm (NPO2 00.04u) - prachtige film over een 12-jarig jongetje dat probeert te overleven in Libanon.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten