zaterdag 20 augustus 2022

Kijktips week 20/8-26/8

De afgelopen week verscheen er weer heel wat op streamingdiensten waar ik mijn hartje aan kon ophalen:

Op Disney+ verscheen She-Hulk: attorney at law, een Marvelreeks waarin Tatiana Maslany (bekend van Orphan Black) de vrouwelijke hulk speelt die daarnaast ook nog eens haar job als advocate niet wil opgeven. Dit wordt gelost aan 1 aflevering per week en de eerste maakte mij wel benieuwd naar meer.
Op Amazon Prime werd de hele reeks van A league of their own (geïnspireerd door de gelijknamige film, maar een nieuw verhaal) beschikbaar gesteld: 8 afleveringen van 50 minuten waarvan ik er nu al 3 gezien heb. En ik ga dit helemaal uitkijken, zoveel is zeker.
Op Netflix tenslotte kunnen we genieten van het achtste en laatste seizoen van Brooklyn Nine-Nine, de hilarische politiekomedie met genoeg injokes om je een tijd bezig te houden. De 10 afleveringen van zo'n 20 minuten elk wil ik wel met mondjesmaat tot mij nemen want hierna is het voor altijd gedaan...

Chance dat ik momenteel verlof heb, dan kan ik dit allemaal (behalve She-Hulk met zijn 1 aflevering per week) netjes afwerken tegen september.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 20/8:
Bohemian rhapsody (Play4 20.35u) - biopic van Freddy Mercury. Verdienstelijk, maar Rami Malek playbackt en heeft last van zijn tandprothese.

Australia (VTM3 20.35u) - Nicole Kidman en Hugh Jackman in de Australian outback. Beetje te lang als film, maar het werkt wel.

Hasta la vista (één 21.55u) - Vlaamse tragikomedie waarin een aantal mensen met een beperking richting Spanje trekken want "Ik wil poepen!".

Plan Bart (VTM 22.25u) - Vlaamse romantische komedie die beter in de vergeetput zou verdwijnen.
The matrix (Canvas 22.35u) - goeie scifi (vergeet al de vervolgfilms) en na 23 jaar nog steeds het bekijken waard - ik herbekeek dit vorig jaar nog en zag dat het goed was.

Hereditary (VTM3 23.35u) - dit werd in de markt gezet als "de engste film van het jaar" en ik heb slechts 1 keer een beetje gegriezeld. Eerder een totaal uit de hand gelopen film in de laatste 20 minuten.
Dorsvloer vol confetti (NPO3 00.25u) - verfilming van het gelijknamige boek over een meisje dat opgroeit in een strenggelovig boerengezin in Zeeland.

Zondag 21/8:
Christopher Robin (VTM 16.55u) - Ewan McGregor speelt de volwassen Christopher Robin, het jongetje in de boeken van Winnie de Poeh.
Valerian and the city of a thousand planets (VTM2 20.35u) - spectaculair geflopt in de bioscoop, maar ik vond dit eigenlijk wel leuk.

F.C. de Kampioenen 3: forever (één 20.45u) - eerder nooit meer...
American beauty (Play6 21.45u) - Kevin Spacey won hiervoor - verdiend - een Oscar. Jammer van wat later gebeurde...
The death of Stalin (Canvas 22.40u) - film over de chaos die de dood van Stalin veroorzaakte onder zijn dichte vertrouwelingen - of eerder onderkruipers. Interessant om te bekijken als je Het achtste leven (voor Brilka) gelezen hebt.

Gräns (NPO2 23.26u) - hier moet je gewoon compleet onvoorbereid naar kijken. Dan beleef je de film op z'n best. Aanrader van de week!

Maandag 22/8:
Music and lyrics (Play7 20.35u) - leuke romantische komedie met Hugh Grant en Drew Barrymore. Onnozel, maar echt leuk.
Geen film op Canvas deze avond, ze hebben ons dus belogen met Elke dag film...

Dinsdag 23/8:
The invisible life of Eurídice Gusmão (Canvas 22.05u) - het leven van vrouwen in Brazilië in de jaren '50. Niet leuk, wel een goeie film.

Woensdag 24/8:
Playtime (Canvas 22.10u) - ik weet dat Tati zowat vereerd wordt als god, maar ik vind er eigenlijk niks aan. Veel te doordacht, veel te gepland en dan moet je er nog mee lachen ook? Nope, niets voor mij...

Donderdag 25/6:
Miss congeniality (Play5 20.30u) - ja, 't is een onnozele film, maar ik zie Sandra Bullock hier graag bezig.
Murder on the Orient express (VTM3 20.35u) - eerste Poirotfilm van en met Kenneth Branagh. Hij had het er bij moeten laten. Orient Express is wel een leuke film.

Tampopo (Canvas 22.20u) - film over noedelsoep. Ik ben benieuwd.
Vrijdag 26/8:
Harry Potter and the deathly hallows: part 2 (Play4 20.30) - laatste HP-film.
The shining (Canvas 21.25u) - Kubricks visie op het boek van Stephen King. The master haat deze verfilming, maar 't is één van de beste van zijn werk.

The mask (Play4 23.00u) - benieuwd of de humor van dit Jim Carrey-vehikel nu ook nog werkt. Ik vrees er voor.
Meet Joe Black (één 23.30u) - Brad Pitt speelt de dood die Anthony Hopkins moet komen halen, maar hij wordt verliefd op diens dochter. Is even onnozel als het klinkt.
Potiche (NPO2 00.00u) - Catherine Deneuve schittert als braaf huisvrouwtje dat het bedrijf van haar man redt in deze film van François Ozon. 

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten