zaterdag 28 mei 2022

Kijktips week 28/5-3/6

De komende week is het maar magertjes op tv, maar sinds gisteren zijn er ook 2 series op streamingdiensten beschikbaar die ik zeker wil bekijken: het eerste deel van het vierde seizoen van Stranger Things op Netflix en de nieuwe Star Wars reeks Obi-Wan Kenobi op Disney+.

Ik ben alvast goed gevorderd in de eerste (gaat dit weekend uitgekeken zijn) en dan begin ik aan de tweede (die haar afleveringen maar met mondjesmaat lost, er zijn er nu 2 beschikbaar).

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 28/5:
Titanic (VTM 20.35u) - drie uur fun op een boot. Die op het einde zinkt. Kreeg ook wat Oscars.

The shape of water (VTM4 20.35u) - won de Oscar voor beste film in 2018 en dat had toen Three billboards outside Ebbing, Missouri moeten zijn. TSOW vond ik daarentegen maar een mèh-film.
Slotceremonie van het Festival van Cannes (France2 20.40u) - uitreiking van de Gouden Palm (3 Belgische kanshebbers!), de show wordt gepresenteerd door Virginie Efira. 

Billy Elliot (één 21.20u) - prachtig sociaal drama waar Billy doorheen danst. Schitterende film.

Contagion (Play4 22.25u) - willen we nog wel kijken naar een pandemiefilm? Deze uit 2011 was superhot in de begindagen van corona...
Loft (NPO3 23.59u) - Nederlandse remake van de Vlaamse film. Erik Van Looy filmde zelfs enkele scènes toen regisseur Antoinette Buemer van een stelling gevallen was.
Girl (VTM 00.05u) - winnaar van de Camera d'Or in Cannes 2018 (da's beste debuut) en misschien wint Lukas Dhont vanavond wel de Gouden Palm met zijn nieuwe film Close. Kijken dus.

Zondag 29/5:
Deadpool (VTM3 20.30u) - heerlijke Marvelfilm met de vuilbekkende Deadpool, ofte Ryan Reynolds - de juiste Ryan.

Dinsdag 31/5:
Personal trainers (Play4 21.15u) - realityreeks over personal trainers. Nul interesse hier in.

Woensdag 1/6:
Sharp objects (Canvas 21.55u) - herhaling van deze miniserie over een journaliste die terugkeert naar haar geboortedorp. Ik keek dit niet uit. Twee afleveringen na elkaar. 
Winona Ryder - Fighting demons (NPO2 23.12u) - docu over Winona Ryder, Hollywoods buitenbeentje - zag ik al op Arte. Boeiend.

Donderdag 2/6:
Blade runner 2049 (VTM3 20.35u) - schitterend gemaakt vervolg op Blade Runner door Denis Villeneuve. Jammer van Ryan Gosling - de foute Ryan - die het wat verpest.
The great British bake off (NPO1 21.06u) - uitzending van het twaalfde Britse seizoen van deze bakwedstrijd. Ik kijk er steeds naar uit.

Vrijdag 3/6:
Deceit
(één 20.35u) - Britse minimisdaadserie die in 2 delen wordt uitgezonden. Ik heb er mijn buik een beetje vol van...
The breakfast club (VTM4 20.35u) - ook al 10.000 keer uitgezonden, maar het blijft echt een hele goeie film.

Perfume: the story of a murderer (Canvas 21.20u) - ik versta nog altijd niet waarom de verfilming van een Duits boek dat zich in Frankrijk afspeelt, in het Engels moet zijn (ja, ja, geld). Ook de film waardoor ik Ben Wishaw's kop jarenlang niet meer kon zien.
Speed (VTM2 22.35u) - Keanu Reeves en Sandra Bullock op een bus die moet blijven rijden. Spannend. Echt.
Walk the line (VTM 23.05u) - biopic over Johnny Cash. Joaquin Phoenix en Reese Witherspoon springen van het scherm in hun rollen.

Mr. Holland's opus (één 23.10u) - tearjerker en melodrama van jewelste. Maar er zullen fans zijn.
The Shawshank Redemption (Play4 23.15u) - wie dit nog niet gezien heeft... Ge weet wat ge moet doen.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten