zaterdag 30 mei 2020

Kijktips week 30/05 - 05/06


Dit is nu al het vierde kijktipbericht op een rij, blijkbaar heb ik niet echt veel anders te melden tegenwoordig...
Gelukkig loopt de maand op z'n einde en komen er binnenkort wat maandoverzichtjes. Kwestie van de inhoud van mijn berichten een beetje divers te houden.
Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 30/05:
Jack the giant slayer (Vier 20.25u) - rotslechte CGI maar wel een amuzante film.
Ant-Man and The Wasp (Q2 20.30u) - vervolgfilm over de tot een mier krimpende superheld. Leuke film, aanrader zelfs.

Philadelphia (één 21.25u) - eerste Oscar voor Tom Hanks. Je moet ofwel een doodziek iemand spelen ofwel iemand met een beperking. Wel een knappe film over de aidsproblematiek in de nineties.
The Rezort (Q2 22.35u) - een vakantiepark waarin je gecontroleerd zombies kan afknallen - wat kan er fout gaan? Dit gaat zo'n slechte film zijn, maar: zombies!

Zondag 31/05:
World war Z (VTM 20.35u) - zombiefilm met Brad Pitt. Als je voorbij zijn messiascomplex kan kijken, best een entertainende film.
Big (Zes 21.45u) - nogmaals Tom Hanks, nu in zijn begindagen waarin hij een 12-jarige jongen speelt die ineens in een volwassen lichaam zit.

Maandag 01/06:
Special Victims Unit (Zes 20.35u) - eindelijk, EINDELIJK zenden ze het 17de seizoen van deze serie uit, hier heb ik 2 jaar op moeten wachten! Twee afleveringen na elkaar.
Dinsdag 02/06:
The nice guys (Q2 20.35u) - Russell Crowe en Ryan Gosling (de verkeerde Ryan) in een actiekomedie die nog onbekeken op mijn decoder staat van de vorige uitzendbeurt...
Darkest hour (CAZ 20.40u) - kreeg wat Oscars, maar is vooral Gary Oldman in een fatsuit als Winston Churchill.
I am not your negro (NPO2 23.15u) - documentaire over de geschiedenis van racisme in de VS. Hoogst actueel om dat nog eens te vertonen.
Woensdag 03/06:
The mountain between us (Q2 20.35u) - dramafilm over 2 mensen (Kate Winslet en Idris Elba) die in besneeuwde bergen neerstorten met hun vliegtuigje. Aanrader!
Bake off@home (Vier 21.35u) - de bakkers van de afgelopen jaren dagen bekend en onbekend Vlaanderen uit tot een bakwedstrijd. De deze zal kijken!

Donderdag 04/06:
Ghost in the shell (Q2 20.35u) - verfilming van een manga/videogame die heel wat kritiek kreeg ivm whitewashing. Toch ben ik benieuwd.
Flashdance (Vitaya 20.35u) - deze zag ik pas vorig jaar voor de eerste keer en hoewel er echt zoveel mis is aan deze film, vond ik hem echt leuk.

Vrijdag 05/06:
Spider-man: homecoming (VTM 20.35u) - eerste Spider-manfilm met Tom Holland als spidey. Vond ik verrassend goed (in zijn genre).
Whiplash (Canvas 21.20u) - sprokkelde wat Oscars bij elkaar en gaat over een muziekleraar die een student tot wanhoop drijft. Ik hoop dat ik er van kan genieten want muziek...
Io sono l'amore (NPO2 23.10u) - een film met Tilda Swinton? Ik moet zelfs niet weten waarover hij gaat om er een must-see van te maken...
Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten