zaterdag 16 mei 2020

Kijktips week 16/05-22/05


De afgelopen week had een waar feestje moeten worden, maar - surprise, surprise - door corona gaat het Songfestival dit jaar niet door. En dat is voor mij een echte domper. Dat heel die stomme sportzomer is afgelast en er geen muziekfestivals zijn, raakt mijn koude kleren niet, maar het Songfestival??? Ik moest er dan zelf maar een feestje van maken... 

Gelukkig wordt op zaterdag toch nog iets uitgezonden in de plaats van de finale. We krijgen het programma Europe! Shine a light te zien en ik ben al helemaal benieuwd!
Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 16/05:
Sing street (VTM 15.10u) - coming of age film propvol eighties muziek. Kleine aanrader.
Eurovision: come together (BBC1 19.25u) - Graham Norton presenteert een special waarin kan gestemd worden op het favoriete eurosonglied aller tijden. Waarom kan zoiets niet op één?
Eurovision Song Contest 2020 (ARD 20.15u) - special waarin de 10 beste liedjes voor deze editie werden gekozen door de Duitse kijkers. Waarom kan zoiets niet op één?
The dark knight rises (Vier 20.25u) - laatste Nolan Batman.
27 dresses (Vitaya 20.25u) - ik heb een hekel aan Katherine Heigl (al van toen ze in Grey's Anatomy zat), maar deze film is wel leuk.
Het beste van het Songfestival (NPO1 20.25u) - korte special over het Songfestival. Waarom kan zoiets niet op één? 
Incredibles 2 (Q2 20.30u) - het eerste deel was best te pruimen, ik ben dus benieuwd naar nummer twee.

Eurovision: Europe shine a light (één, NPO1, BBC1 21.00u) - het alternatief voor de normale eurosongfinale. Ik ga switchen tussen NPO en BBC denk ik, Van de Veire kan ik écht niet aan.

The hunger games (VTM 22.00u) - krijgen we heel die filmreeks weer te zien? Stop wel met kijken na deze, de eerste.
Alien (CAZ 22.25u) - die film is echt een klassieker in het spacehorrorgenre. Kijken!
The librarian: quest for the spear (Q2 22.30u) - al dikwijls gezegd: mijn guilty pleasure.
Battle of the sexes (VTM 00.25u) - waargebeurd verhaal: macho Bobby Riggs ging een tenniswedstrijd spelen tegen Billie Jean King om de superioriteit van mannen te bevestigen. Spoiler: hij verloor.

Zondag 17/05:
Kingsman: the secret service (VTM 20.30u) - leuke actiekomedie met de toen nog onbekende Taron Egerton (die dus Elton John speelde in Rocketman).

Maandag 18/05:
Band of brothers (één 22.05u) - legendarische reeks over een bataljon Amerikaanse soldaten in WOII. Not my cup of tea...
De Campus Cup (Canvas 22.15u) - nieuw seizoen van deze quiz tussen hogescholen en universiteiten. Wel benieuwd hoe ze de opnames zullen aanpakken.
Locked up (Q2 22.55u) - Spaanse vrouwengevangenisserie. Ik zag al de eerste twee afleveringen op VTMGo en 't ziet er wel leuk uit (voor zover dat gaat in dit genre).
Woensdag 20/05:
Django unchained (Q2 20.35u) - Quentin Tarantino's slavenwestern, waarin Leo een echt door een door slecht personage speelt. Hij was er zelf niet goed van.
Donderdag 21/05:
Maria by Callas (Canvas 23.20u) - documentaire over Maria Callas, staat nog onbekeken op mijn decoder van de vorige uitzendbeurt...

Vrijdag 22/05:
Le fidèle (VTM 20.35u) - een film met Matthias Schoenaerts én dat vuil kind uit La vie d'Adèle? Nee dank u.
Julieta (Canvas 21.25u) - film van Pedro Almodóvar over een moeilijke moeder-dochterrelatie.
Silence of the lambs (Vier 22.55u) - ik zeg het iedere keer en zou het écht eens moeten doen: opnieuw naar deze film kijken.
The Sapphires (één 23.05u) - biografische film over het Australische antwoord op The Supremes. Echt een leuke film!
The lobster (NPO2 23.20u) - bizarre wereld waarin singles die na 45 dagen geen partner vinden, in een dier veranderd worden. Gewoon kijken, 't is briljant.
Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten