zaterdag 15 december 2018

Kijktips week 15/12-21/12


Vorige week had ik geen energie om aan de kijktips te beginnen, maar het was ook niet echt een vette kijkweek.

Wat er wél begon vorige week was Killing Eve op NPO3 en ik heb nog eens gekeken...

Mijn tv-jaaroverzicht zal geen verrassingen met zich meebrengen, dit komt op 1 te staan zoveel is zeker.

Daarnaast zijn al heel wat zenders begonnen met het vertonen van kerstfilms. Die lijst ik ook op, hoewel de meerderheid het bekijken niet waard is.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 15/12:
Christmas mix (Vitaya 14.00u) - KERST
Beethoven's Christmas adventure (VTM 15.10u) - KERST
A gift for Christmas (Vijf 20.25u) - KERST
Love always, Santa (Vitaya 20.25u) - KERST
Pitch perfect 2 (VTM 20.30u) - tweede PP film. Platter dan de eerste, maar nog steeds dikke pret.
Greyzone (Canvas 20.35u) - zoveelste Scandicrimi op deze zender, ik heb daar een beetje een allergie voor ontwikkeld. Twee afleveringen na elkaar.
Scarface (CAZ 20.40u) - hebben ze al gespeeld op deze zender en ik heb hem toen opgenomen. Maar nog niet bekeken.

Bloed, zweet en tranen (één 21.15u) - biopic van André Hazes, enkel te bekijken voor mensen die fan zijn van de man.
Christmas shepherd (Vitaya 22.10u) - KERST
Mission impossible II (VTM 22.45u) - wie kan die films nog uit elkaar houden? Ik weet dat ik hem gezien heb, maar niet meer wat er gebeurt.
Atmen (Canvas 23.35u) - Oostenrijkse film over een kansarme jongen die kansen wil grijpen. Aanrader.

Zondag 16/12:
Snow bride (Vitaya 14.10u) - KERST
Jingle all the way 2 (VTM 15.15u) - KERST
Once upon a Christmas (Vijf 18.35u) - KERST
Killing Eve (NPO3 20.20u) - hier kan ik alleen maar van zeggen: kijken! Kijken!! Kijken!!!

Heel Holland bakt (NPO1 20.25u) - ook dit begon terug vorige week, maar je hebt nog niets gemist, vanavond beginnen de 10 deelnemers aan het echte werk.


Magic beyond words: the JK Rowling story (Vijf 20.30u) - geen echte kerstfilm, maar ze spelen die altijd in de kerstperiode op Vijf.
Reizen Waes Europa (één 20.35u) - Tom Waes mag de macho gaan uithangen in Europa, omdat er geen geld was om verder weg te reizen.

Wild hogs (VTM 20.40u) - een troepje mannen van middelbare leeftijd vormen een motorbende en belanden in komische situaties. Goed als er niets anders op tv is.
High plane drifter (CAZ 20.40u) - western van en met Clint Eastwood. Ik ga niet kijken.
Over water (één 21.25u) - nieuwe fictiereeks van de hand van Tom Lenaerts. Maar de trailer werkt al op mijn zenuwen...

Escape from the planet of the apes (CAZ 22.35u) - nog maar eens een apenplaneetfilm. Daar kijk ik ook niet meer naar.
Bates Motel (Q2 23.40u) - seizoen 5 van deze dramareeks. Ik stopte met kijken na een aflevering of twee in seizoen 3.

Maandag 17/12:
A gift for Christmas (Zes 9.00u) - KERST
On strike for Christmas (Vitaya 13.45u) - KERST
Gert last year (Vier 20.35u) - dit snoozefest is ook terug. Een eindejaarstalkshow met Gert Verhulst en James Cooke. En totaal oninteressante gasten.
Angel of Christmas (Vitaya 20.35u) - KERST
North country (Zes 20.35u) - waargebeurd verhaal over de eerste grote rechtzaak ivm seksuele intimidatie op het werk in de VS. Charlize Theron speelt de hoofdrol.

Revenge of the nerds 2: nerds in paradise (CAZ 20.40u) - over seksuele intimidatie gesproken: deze film zou vandaag niet meer gemaakt (kunnen) worden.

Dinsdag 18/12:
A cookie cutter Christmas (Vitaya 13.45u) - KERST
A royal Christmas (Vijf 20.35u) - KERST
Falling down (Zes 20.35u) - Michael Douglas speelt een brave kantoorman die op een bepaald moment helemaal doorslaat.

Iedereen beroemd! (één 21.35u) - Dominique Deruddere maakte een charmante film over een meisje met overgewicht dat een bekende zangeres wil worden. Met de hitsingle Lucky Manuelo.

The mistletoe promise (Vijf 22.25u) - KERST

Woensdag 19/12:
A december bride (Vitaya 13.45u) - KERST
Christmas in the air (Vitaya 20.35u) - KERST
The league of extraordinary gentlemen (CAZ 20.40u) - heb ik hier al een paar keer aangeprezen. Leuke comicboekverfilming met literaire helden.

De weekenden (Canvas 21.20u) - begon ook al vorige week, met een aflevering op woensdag en vrijdag. Joris Hessels gaat op weekend met 9 doodgewone mensen.

Donderdag 20/12:
I'm not ready for Christmas (Vitaya 13.45u) - KERST
Her magical Christmas (Vijf 20.35u) - KERST
The flight before Christmas (Vitaya 20.35u) - KERST
Op weg met Jan (één 21.10u) - begon ook vorige week, maar interesseert mij niet.
American horror story: hotel (CAZ 22.20u) - herhaling van het vijfde seizoen van AHS. Ik gaf dit op na 2 afleveringen wegens oersaai.

Het beste aan heel dit is de poster...
Vrijdag 21/12:
Magic stocking (Vitaya 13.45u) - KERST
Marley & me (Vijf 20.35u) - bweurk.
The christmas note (Vitaya 20.40u) - KERST
The hateful eight (NPO3 21.30u) - niet meteen een kerstfilm, maar je zit mee te bibberen in de kou.
Shine (Canvas 22.05u) - biopic over de pianist David Helfgott. Geoffrey Rush speelt de rol van zijn leven (Oscar!).

The X-files (CAZ 23.00u) - herhaling van seizoen 10. Niet het beste wat ze gemaakt hebben...
Full metal jacket (Vier 23.25u) - Stanley Kubricks Vietnamfilm. Ik zag enkel nog maar het eerste deel waar de rekruten getraind worden voor de oorlog. Sterke cinema.

Big eyes (NPO2 23.35u) - biopic van Tim Burton over de Amerikaanse kunstenares Margaret Keane wiens man haar werk liet doorgaan voor het zijne - zonder dat zij er een cent voor zag natuurlijk.

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten