zaterdag 2 juni 2018

Kijktips week 02/06-08/06


De komende week loopt er weer het een en ander af en kan ik opnieuw dingen van mijn te bekijken lijst schrappen.

Grootste WTF-moment was toen ik zag dat ze de laatste drie afleveringen van het laatste seizoen van The X-Files gewoon na elkaar uitzenden op maandag. 't Is precies of ze er van af willen zijn.

Shocking...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 02/06:
Scott Pilgrim vs. the world (Q2 18.35u) - Scott vindt een nieuw liefje en moet daarom de strijd met haar ex'en aangaan. Durf ik het zeggen? De film is beter dan de comic (oeps).

Harry Potter and the deathly hallows - part 1 (Vier 20.25u) - voorlaatste HP-film, nog eentje te gaan dus.
Sleepless in Seattle (Vitaya 20.25u) - en dit oudje wordt ook nog eens van onder het stof gehaald.
Panic room (Q2 20.35u) - Jodie Foster en Kristen Stewart in dezelfde film? Als moeder en dochter? Yes, please!

War of the worlds (één 21.15u) - Tom Cruise de wereld zien redden? Nee, dank u. Bekijk liever de verfilming uit 1953.
The silent child (Canvas 22.10u) - Oscarwinnende kortfilm. Ik zag hem al op de BBC en buiten de laatste paar minuten is dit echt een sterk staaltje film.

The Truman Show (VTM 23.10u) - prachtige film over een man wiens leven een reality show is. En dan "ontsnapt" hij.

Zondag 03/06:
Cool runnings (Q2 20.35u) - waargebeurde komedie over het eerste Jamaicaanse bobsleeteam. Goed verteerbaar.
Imagine - Margaret Atwood: You have been warned! (BBC1 23.30u) - interview met Margaret Atwood, ondertussen al 77.

Schrijvers en hun katten... Ik kan het niet laten.
Phoenix (ARD 23.35u) - hoe lang ik al op deze film zit te wachten!! Naoorlogs drama over een vrouw die met een nieuw gezicht haar leven terug op de rails probeert te krijgen.

Maandag 04/06:
Ocean's twelve (Vier 20.35u) - tweede film waarin George Clooney & co een overval plannen. Wat zeg ik? Het zijn er drie!
Sherlock Holmes: a game of shadows (Zes 20.35u) - tweede film met Robert Downey Jr. als Sherlock. Soms hilarisch, meestal beschamend.
The great escape (CAZ 20.40u) - Nope, nope, nope. Nope.

Dinsdag 05/06:
Rambo III (Q2 20.35u) - en na deel 2 moet ook deel 3 volgen.
Se7en (Vier 20.35u) - Thrillers uit de nineties? Deze stond toen zeker bovenaan het to see-lijstje!

Woensdag 06/06:
The monuments men (Q2 20.35u) - waargebeurd, maar als komedie verpakt. Gaat over een aantal Amerikanen die gestolen kunst uit de handen van nazi's moeten redden.
The longest day (CAZ 20.40u) - dé film over de landing in Normandië. Duurt ook zo lang.

Donderdag 07/06:
Robin Hood: prince of thieves (Vier 20.35u) - Kevin Costner met Amerikaans accent! Brian Adams aan het zingen!En: Alan Rickman als überslechterik! Voor de rest is het redelijk camp te noemen.

Vrijdag 08/06:
The lord of the rings: the return of the king (Vier 20.35u) - derde en afsluitend deel. Vanaf volgende week de Hobbitfilms?
The bodyguard (Vijf 20.35u) - deze film was vooral een vehikel voor de toenmalige nieuwe cd van Whitney Houston. Maar het blijft romantisch...

The heat (VTM 20.40u) - onnozele politiekomedie waarin een slons (Melissa McCarthy) en een agent by the book (Sandra Bullock) moeten samenwerken. Hilariteit verzekerd! *sarcasme*
Das Boot (Canvas 21.15u) - klassieker. Duikbootfilm. Ik heb die nog niet gezien. Ga mij waarschijnlijk ergeren aan het sausagefest...

The secret life of Walter Mitty (VTM 22.55u) - Ben Stiller is Walter Mitty, een loser die op avontuur trekt. Verrassend goede film.

Deux jours, une nuit (NPO2 23.35u) - één van de beste films van de gebroeders Dardenne, als je het mij vraagt. Kijken!

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten