woensdag 13 juni 2018

Kijktips week 13/06-22/06


Vorige week had ik geen tijd - en eigenlijk ook geen goesting - om een kijktipbericht op te stellen.

Maar zie, vandaag zal het waarschijnlijk wel lukken en neem ik nog de resterende dagen van deze week er bij.

Er valt jammer genoeg niet zo heel veel te tippen...
Kijktips voor de komende week:
Woensdag 13/06:
Life sentence (Vijf 20.35u) - in de plaats van Grey's Anatomy komt dit serietje over een meisje dat opeens geen kanker meer heeft en niet weet hoe ze met het leven moet omgaan...

Laatste afleveringen op deze dag: The handmaid's tale (Canvas) en Legion (Fox)

Donderdag 14/06:
America's sweethearts (Vijf 20.35u) - romantische komedie waarin Julia Roberts het lelijke eendje speelt tegenover Catherine Zeta-Jones' prachtige filmster. Te doen.
Jackie Brown (CAZ 20.50u) - film van Quentin Tarantino die ik nog niet gezien heb. Maar ik heb 'm op dvd.

Laatste afleveringen op deze dag: Thuis (één) en Het gezin (één)

Vrijdag 15/06:
The guest (Q2 20.50u) - film die niet weet wat hij wil zijn: psychologische thriller, horror, post war drama... Het zit er allemaal in en is best bekijkbaar.

Childhood's end (CAZ 20.50u) - herhaling van deze minireeks over aliens die op aarde toekomen en alles beter maken. Maar ze laten zich niet zien. Waarom?

A bigger splash (Canvas 21.15u) - zoveelste "doorbraakfilm" voor Matthias Schoenaerts in Hollywood. Geen fan van de man (leer articuleren!).
Chocolat (NPO3 22.10u) - alom geprezen verfilming van het gelijknamige romannetje. Met een rare Johnny Depp en een Juliette Binoche die veel beter kan.
Sister act (VTM 23.20u) - een oudje, maar een goedje. Zie die nonnetjes heen en weer wiegen op "My God".

En hier is heel de tv-programmatie om zeep want het WK begint...

Zaterdag 16/06:
De boxtrollen (VTM 17.10u) - charmante film over een jongetje dat bij de boxtrollen terecht komt. Vlaamse versie.
Dan in real life (Vijf 20.25u) - charmante romantische komedie met Steve Carell (veel sympathie voor de man) en Juliette Binoche (zij weer!).

The disappereance of Eleanor Rigby: him (Canvas 22.25u) - tweede deel (eigenlijk het eerste) van dit tweeluik, het andere deel werd vorige zaterdag al uitgezonden. IN DE VERKEERDE VOLGORDE, CANVAS!
Rocky (Vier 22.25u) - die heb ik nog op mijn decoder staan van de vorige keer dat ze 'm uitzonden. Oeps.

Braveheart (VTM 22.35u) - deze heb ik nog niet gezien en ik heb er eigenlijk ook de drang niet toe.
The interview (Q2 23.00u) - de film die bijna tot een conflict met Noord-Korea leidde. En 't is niet eens een goeie...

Zondag 17/06:
Bad boys (VTM 20.35u) - leuke actiekomedie met Will Smith en Martin Lawrence.

Maandag 18/06:
The curious case of Benjamin Button (Zes 20.35u) - Brad Pitt mag nog eens van oud ventje naar baby verouderen. Best bekijkbaar.

Dinsdag 19/06:
Bring it on (Vijf 20.35u) - cheerleaderkomedie en een echt grappige.
Look who's talking (Zes 20.35u) - puur jeugdsentiment! Dit was zowat de eerste film die ik in de cinema zag!
Publiek geheim (Canvas 22.10u) - herhaling van deze historische documentairereeks. We gaan mee met de Red Star Line in de eerste aflevering.
Apple Tree Yard (Canvas 22.40u) - herhaling van deze miniserie. Nog niet gezien? Kijken! Elke avond een aflevering.

Woensdag 20/06:
Rain man (Vier 20.45u) - Oscarwinnende film met Dustin Hoffman als Rain man en Tom Cruise loopt er naast.

Sisters (Q2 20.50u) - Tina Fey en Amy Poehler spelen twee zussen die nog een laatste keer de bloemetjes willen buitenzetten in het ouderlijk huis. Kan niet goed aflopen...

Donderdag 21/06:
G.I. Jane (Vier 20.45u) - Demi Moore ging eens bewijzen dat ze even tough was als "the boys". Maar of daar dan een goeie film van komt: nee hoor.
Intouchables (Q2 20.50u) - wie dit nog niet gezien heeft... Weet waarnaar kijken.
Amy (Canvas 22.05u) - dé documentaire over Amy Winehouse. Ja, ik weet het, muziek...
Vrijdag 22/06:
Pitch perfect (VTM 21.10u) - rivaliserende koren, veel zingen en hilariteit. Dit is echt één van mijn favoriete films.
Deux jours, une nuit (Canvas 21.15u) - ik blijf het zeggen: één van de beste films van de broers Dardenne. Met een fenomenale Marion Cottilard.
Blue Jasmine (NPO3 22.05u) - nog zo eentje die stof staat te vergaren op mijn decoder. Foei mij.
12 monkeys (Q2 22.45u) - mindfuck van jewelste van Terry Gilliam, maar wie het er voor over heeft, ziet een goeie film.
The second best exotic Marigold hotel (VTM 23.25u) - de eerste was een gigantische hit (en goed!). Deze heb ik nog niet gezien.

Voor de rest: voetbal, voetbal, voetbal. Blèh.

Veel kijkplezier!

1 opmerking:

  1. Childhood's end klinkt echt tof, ik ga het opnemen :D bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen