zaterdag 3 december 2016

Kijktips week 03/12-09/12


Het is hier ijskoud in de kamer waar ik dit blogbericht schrijf en nee, ik kan mij niet gaan verzetten, dat heb je met een vaste pc.

Ik heb ooit - als alternatief - geprobeerd om een bericht op mijn tablet te schrijven, maar dat is niets dan miserie. Dan maar in de kou...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 03/12:
Verstehen Sie Spaß? (ARD 20.15u) - verborgen cameraprogramma dat elk jaar terugkomt. Helene Fischer speelt mee in een filmpje (waarom zou ik dit hier anders vermelden?).

11.22.63 (Fox 20.15u) - minireeks naar het gelijknamige boek van Stephen King. Ik heb het boek nog niet gelezen, maar het schijnt een meesterwerk te zijn. De serie niet echt.
Baby mama (Vitaya 20.25u) - Tina Fey en Amy Poehler sloegen de handen in elkaar om dit onding over draagmoeders te produceren. Wie wil, kan lachen, maar het moet niet.
Aliens (CAZ 20.40u) - tweede Alien-film en de meest actievolle, je krijgt Ripley in moedermodus en je weet dat vrouwen beesten worden als ze hun kind moeten beschermen...

Mission: impossible (één 21.25u) - de eerste in de MI-reeks en best bekijkbaar, hoewel toch ook al 20 jaar oud...
Dances with wolves (Vijf 22.20u) - Vijf haalt deze oude knar van onder het stof (26 jaar oud). Duurt lang en met indianen, maar je blijft gewoon kijken.
Mujeres al borde de un ataque de nervios (Canvas 23.55u) - debuut van Pedro Almodóvar en ver 30 jaar oud. Hysterisch en soms hilarisch, dat is wat je kan verwachten.

Dinsdag 06/12:
Empire of the sun (Zes 20.35u) - een beetje recyclage van Vier en Vijf hier, maar het blijft een mooie film.
Scandal (Vijf 22.25u) - hier kijk ik niet naar, maar er zijn misschien liefhebbers die het vijfde seizoen van deze reeks willen bekijken...

Woensdag 07/12:
Planet earth II (Canvas 21.15u) - meer fabelachtige beelden uit de dierenwereld. Bij de BBC kunnen ze er wat van...

Donderdag 08/12:
Imagine me and you (Vijf 20.35u) - romantische komedie waarin de bruid op haar trouwdag valt voor een andere vrouw. Met Lena Headey (Cersei uit Game of thrones) als de "andere vrouw".

Smoorverliefd (Vitaya 20.40u) - romantische komedie van de hand van Hilde Van Mieghem. Verrassend bekijkbaar.
Colony (Fox 22.30u) - nieuwe sf-actiereeks waarin aliens op aarde geland zijn en de mensheid er mee om moet leren gaan.

Vrijdag 09/12:
Notes on a scandal (Canvas 22.05u) - prachtig geacteerde film met Cate Blanchett en Judi Dench in de hoofdrollen.

The beaver (VTM 00.05u) - Jodie Foster in de regiestoel met Mel Gibson als gestoorde vent. Er werden al betere films gemaakt...

Veel kijkplezier!

En nu ga ik de warmte opzoeken...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten