zaterdag 30 januari 2016

Januari favorites


Heel wat mensen doen een "Christmas haul" nadat ze cadeautjes kregen met Kerstmis. En hoewel ik uit een katholiek nest kom, worden er bij ons geen geschenken uitgewisseld die dag. Cadeautjes geven gebeurt op nieuwjaarsdag als de hele familie verzameld zit rond de feestdis.

Dit wordt dus een beetje mijn New year's haul...

Niet alles wat ik kreeg, is hier voor publicatie vatbaar (Privatleben muss sein), maar een aantal dingen wil ik toch met de wereld delen:

Happy Socks - Robert Rodriguez special edition

Deze werden al eens vermeld in een vorig bericht, toen ik mezelf trakteerde op de bloederige bollenkousen (vooraan op de foto) van Robert Rodriguez tijdens een bezoek aan de Gentse kerstmarkt.
Mijn verzuchtingen over het niet kopen van de hele set werden gehoord en ik kreeg de andere twee paar (in een prachtige geschenkdoos van Happy Socks) cadeau.

Of ik ze ook effectief ga aandoen, weet ik nog niet, 't is toch iets speciaals he...

Ook aan een andere verzuchting werd voldaan:

Katten kleuren van Veronique Puts:

Zoals ik in dat bewuste blogbericht stelde: enkel dit boek ontbrak nog om mijn collectie kattenboeken van Veronique Puts te vervolledigen. En het is niet enkel een kleurboek, er staan ook leuke weetjes over katten in!

Mijn verzameling Funko pops werd uitgebreid met 2 leden:

Suzanne "Crazy Eyes" Warren

Al van het moment dat ik wist dat deze er zat aan te komen (mei 2015), stond ze op mijn verlanglijstje. Wie Orange is the new black nog niet gezien heeft: gewoon doen! En sluit al kijkend "Crazy Eyes" (ondertussen gewoon Suzanne) in jouw hart.

Cosima Niehaus 

Nog zo'n fan favorite uit een schitterende, maar hier misschien niet zo bekende reeks: Orphan black.
Ga die dvd's halen en geniet! En begin dan stilletjes te treuren als Cosima levensbedreigend ziek wordt (maar ze leeft - voorlopig - nog steeds hoor!).

De grootste verrassing kwam helemaal op het einde van de pakjesbedeling:

Weihnachten van Helene Fischer

De kerstcd van Helene Fischer was zowat het enige cadeau waar ik expliciet om gevraagd had en hij kwam er maar niet door bij het openen van de pakjes... Helemaal het laatste cadeautje ('t was eerlijk gezegd een ferm pak) dat ik mocht openmaken was bovenstaande: de superdeluxe editie van Helene Fischers kerstcd - terwijl ik eigenlijk gewoon simpel de cd verwacht had.

De blikken doos is op zich al een mooi cadeau, maar zie eens wat er allemaal in zit:

De dubbelcd in een feestverpakking, 2 dvd's (het kerstconcert in Wenen en een documentaire over de opnames in de Abbey Roadstudios), de bluray van het kerstconcert, 5 grote kerstkaarten, 2 boekjes en 2 KERSTBALLEN met de handtekening van Helene er op. Een mooier cadeau bestond er op dat moment niet...

Op 2 januari deed ik mezelf nog een duur item cadeau, namelijk een nieuwe tv want de oude had het op nieuwjaarsdag begeven. No way dat ik langer dan een dag zonder tv zou doen...

En nu ben ik de trotse bezitter van een 40 inch Samsung-tv (de vorige was ook een Samsung, maar slechts 32 inch):

En blij dat ik er mee ben! Dat het scherm zoveel groter is, is echt een verademing, 't is alsof het altijd al zo heeft moeten zijn... Ik heb het mij nog geen minuut beklaagd dat ik mij in zeven haasten een nieuwe ben moeten gaan kopen.

Op die nieuwe tv ontdekte ik in januari een absolute aanrader:

Mr. Robot

Hier had ik al vaagweg van gehoord, vooral dat het zo'n succesvolle reeks was en op 20 januari begon NPO3 met het uitzenden van de afleveringen.

Elliot werkt overdag bij een internetsecuritybedrijf dat E Corp als grootste klant heeft - dit bedrijf wordt door Elliot consequent Evil Corp genoemd. 's Nachts gaat hij aan de slag als hacker waarbij hij in het privéleven van bekenden inbreekt. Elliot wil hen op die manier helpen, want met mensen omgaan is nu niet meteen zijn sterkste kant...
Op een dag wordt hij aangesproken door een man met op zijn jas "Mr. Robot" (rol van Christian Slater) die hem wil rekruteren om grote bedrijven zoals E Corp ten val te brengen.

Eerst dacht ik dat het allemaal wat te ingewikkeld zou zijn, maar dat valt gelukkig heel goed mee. Ook Rami Malek is zeer geloofwaardig als Elliot, 't is een genot om naar hem te kijken.

Dat ik tot mijn grote vreugde afgelopen maand 4 keer in de cinema geraakte, liet ik al weten in een vorig bericht.

En ook mijn boekenkast werd wat aangevuld want ik kocht mij de beste strip van 2015 (zie mijn stripoverzicht):

ABBA zoekt Frida van Maarten Vande Wiele

Prachtig werk verdient een plaatsje in mijn boekenkast.

Ik kan iedereen aanraden om deze graphic novel te gaan lezen. Zéker als je ABBA-fan bent en Gent een beetje kent... Maar als dat niet zo is, kan je er nog genoeg leesplezier uit halen, geloof me vrij!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten