woensdag 27 januari 2016

Het nieuwe tv-seizoen, week 5


Eindelijk is het zover: vanaf 1 februari begint het voorjaarsoffensief op Vier en Vijf!

Grootste en belangrijkste - want langverwachte - nieuwkomer wordt De Mol op maandag.

Ik ben oprecht benieuwd wat Vier met dit concept gaat aanvangen, hoewel ze natuurlijk Michiel De Vlieger achter de schermen mee hebben... Ik zal klaarzitten!

En voor de goede verstandhouding (want mensen hebben dat blijkbaar niet door): ik ga niet naar alles kijken wat ik hieronder aanbeveel, er moet ook nog een beetje geslapen worden...

Zaterdag 30/01:
The karate kid (2BE 18.25u) - puur jeugdsentiment, zie Danny van wax on / wax off doen

Deutschland sucht den Superstar (Duitse RTL 20.15u) - afgelopen weekend ontdekt: uitlachtv ten top (ze zitten nog aan de audities), wat heb ik dát gemist...
2012 (VTM 20.25u) - rampenfilm rond het einde van de wereld (dat was in 2012, remember?), John Cusack doet zijn best
The lake house (Vijf 20.35u) - Sandra Bullock en Keanu Reeves als geliefden gescheiden door de tijd
Occupied (Canvas 20.35u) - laatste twee afleveringen van deze Noorse thrillerreeks. Voor wie dit nog niet gezien heeft: 't is een aanrader!
Dogtooth (NPO2 00.50u) - wie The lobster gezien heeft, wil misschien ook wel eens wat vroeger werk van regisseur Yorgos Lanthimos bekijken, bij deze...
Full metal jacket (Vier 01.30u) - klassieke Kubrick. Voor mij was de "lol" eraf eens ze uit het bootcamp kwamen...

Zondag 31/01:
The color purple (Vijf 11.50u) - Vijf haalt een Oscarnominatievergaarder van jewelste boven en zendt hem op een onmogelijk uur uit, toch de moeite!

Clueless (VTM 15.25u) - moderne versie (ttz van 1995) van Jane Austen's Emma, met Alicia Silverstone als de meer dan zelfverzekerde Cher, hilarisch met momenten
Oesje (VTM 21.15u) - "billenkletser" met Kamiel Spiessens. Firmin is dan toch de betere typetjesfilm volgens mij...

Maandag 01/02:
De mol (Vier 20.35u) - 13 jaar heeft het geduurd en nog wat gerommel in de maanden die er aan vooraf gingen, maar eindelijk kunnen we ons weer elke week het hoofd breken over wie de mol is

Rookie Blue (Vijf 20.35u) - Vijf haalt het zesde en laatste seizoen van deze politieserie van stal
Auwch (Vier 21.50u) - Axel Daeseleire en Ben Segers spelen een "uitvergrote" versie van zichzelf. Dit wordt vooral veel ergernis van mijn kant, dat voorspel ik nu al

Dinsdag 02/02:
The sky is the limit (Vier 20.35u) - ook dit onding van een programma is terug, ik heb er nog nooit een hele aflevering van kunnen uitzitten
Stukken van mensen (Vier 21.30u) - Evy Gruyaert slaat het geld uit de zakken van gewone mensen
Daylight (VTM 22.30u) - genietbare actiefilm met Sylvester Stallone: hoe red je jezelf en een horde incompetente mensen uit een ingestorte tunnel?

Woensdag 03/02:
Pan Am (Vijf 15.45u) - Vijf herhaalt deze Amerikaanse airhostessenreeks, was best genietbaar

Een kwestie van geluk (één 20.35u) - human interest waarin ze tonen dat de inwoners van Borgerhout ook maar mensen zijn
Temptation Island (Vijf 21.00u) - ook dit is terug, maar zal ik waarschijnlijk aan mij laten voorbij gaan, ik vond er vroeger ook niks aan

Donderdag 04/02:
Nicholas (VTM 20.35u) - goochelaar Nicholas is terug met meer trucs waar je mond van open valt
De bril van Martin (Vier 20.35) - Martin Heylen onderzoekt wat de komst van 500 vluchtelingen in een klein West-Vlaams dorpje doet met de mensen
The lucky one (Vijf 20.35u) - verfilming van een Nicholas Sparksboek, ongetwijfeld even veel kotsneigingen opwekkend als The notebook
Vermist (Vier 21.15u) - compleet nieuwe cast t.o.v. de eerste seizoenen, maar dit is tenminste een Vlaamse reeks waar we in het buitenland mee kunnen uitpakken

Mag ik u kussen (één 21.30u) - Bart Peeters krijgt een upgrade van Canvas naar één met dit programma, kijken zal ik nog steeds niet doen...
Astrid (NPO2 22.55u) - documentaire over Astrid Lindgren, ja die van Pippi Langkous


Vrijdag 05/02:
The day after tomorrow (VTM 20.35u) - de tweede rampenfilm op VTM deze week, willen ze ons iets vertellen?
La grande bellezza (Canvas 21.05) - Italiaanse Oscarwinnaar, voor de liefhebbers van cinema waar geen klop in gebeurt...
Sex and the city 2 (Vijf 22.35u) - compleet foute komedie naar de tv-reeks, en ik heb dat in de cinema gezien...
The ninth gate (één 23.20u) - bovennatuurlijke thriller van Roman Polanski met Johnny Depp in de hoofdrol


Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten