dinsdag 11 augustus 2015

Weekend watching 4


Afgelopen weekend werd er geweekendwatched, maar niet alleen op tv: ik bracht een groot deel van de tijd door met bekijken van wat sommige booktubers te zeggen hadden over hún booktubeathon-avontuur.

Het mijne werd zondagvoormiddag afgesloten en ik slaagde er in om zelfs nog 3 extra boeken eraan toe te voegen, maar die nam ik niet meer op in het betreffende blogbericht.

Het kijken op tv begon op vrijdagavond met Harry Potter and the goblet of fire op Vier.



De vierde film in de Harry Potterreeks, naar het vierde boek. Moeilijk te geloven dat deze film ondertussen al 10 jaar oud is, het lijkt alsof het nog maar pas geleden is dat ik de boeken verslond en trouw op post stond om elke nieuwe film te gaan bekijken. Desalniettemin werd het een blij weerzien. De acteurs zaten toen in die rare puberfase waar ze nog half kind/half volwassen waren en dat kwam ook in het verhaal naar voor aangezien zowel Harry als Hermione hun eerste verliefdheid beleven. Ron wist - naar goeie gewoonte - met zichzelf geen blijf wat Hermione betreft.

Leuk om het weekend mee in te zetten.

Op zaterdag moest ik werken en daarna hield ik mij vooral bezig met lezen, zodat ik alle challenges van de booktubeathon kon afwerken en met het bekijken van Youtubefilmpjes.
Geen tv dus die dag.

Zondagvoormiddag las ik de laatste van mijn challenges en in de namiddag kon ik mij volledig wijden aan de dvd van Love is strange.



Nog een film die ik het afgelopen filmfestival wou zien, maar die ik niet meer in mijn programma gepropt kreeg... Bij deze dus goedgemaakt.

Benjamin en George zijn twee al wat oudere homo's die eindelijk - na bijna 40 jaar samen - kunnen trouwen. Dit heeft tot gevolg dat George zijn job als muziekleraar op een katholieke school kwijtraakt en dat ze niet meer in hun appartement kunnen blijven wonen omdat ze nu de lening niet meer kunnen afbetalen.
Ze trekken elk apart bij familie in tot ze een nieuwe woonst kunnen vinden, maar dit loopt niet van een leien dakje in New York...

Prachtige film met doorleefde vertolkingen van John Lithgow en Alfred Molina. Love is strange, maar kan ook heel mooi zijn.

's Avonds duwde ik de dvd van Into the woods in mijn speler.



Het blijkt al uit de trailer en deze film is dan ook een échte musical waar het gros van de dialogen gezongen wordt. Het was nog niet zo erg als bij Les misérables waar echt ALLES gezongen werd, maar het kwam in de buurt...
Blijkbaar werd het hele geval gebaseerd op een broadwaymusical waar ik nog nooit van gehoord had en die natuurlijk ook Into the woods heet. Hoewel de film gemaakt werd door Disney, bleef een groot deel van de oorspronkelijke musical bewaard, de verhaaltjes zijn m.a.w. niet suikerzoet en leunen dicht aan bij wat de gebroeders Grimm oorspronkelijk hadden neergepend. Maar ik heb ook gelezen dat er toch nog geknipt werd omdat het anders te "gruwelijk" zou worden voor een Disneyfilm.

Anyway, de eerste helft van de film had toch dat suikerzoete randje met hier en daar een flinke dosis (niet door mij gewaardeerde) humor, maar de tweede helft was een pak donkerder en er vielen doden bij bosjes... Weer een film die ik van mijn to see-lijstje kan schrappen, toch blij dat ik hem niet in de cinema gezien heb.

En zoals elke keer, enkele kijktips voor de komende week:

Woensdag 12/08:
Rosemary's baby (Canvas 20.40u) - klassieker
Sherlock Holmes (Vier 21.45u) - best te genieten versie met Robert Downey Jr.

Donderdag 13/08:
niks :-(

Vrijdag 14/08:
Mon pire cauchemar (Canvas 20.40u) - Isabelle Huppert! In een komedie! Kijken!!
Harry Potter and the order of the phoenix (Vier 20.40u) - tja...
Steel magnolias (Vijf 22.25u) - tearjerker van jewelste met een topactricescast
Annie Hall (NPO2 23.40u) - klassieker, zowat de beste film van Woody Allen!

Zaterdag 15/08:
Indiana Jones and the last crusade (BBC1 19.15u) - zelfs zonder ondertitels...
La grande vadrouille (één 20.40u) - Franse klassieker - Tea for two and two for tea...
The Bourne identity (2BE 20.40u) - genietbare actie, kijken als je Matt Damon (even) Nederlands wil horen praten
L'Apollonide (Canvas 22.30u) - sommigen vinden deze film langdradig, ik kon niet stoppen met kijken...
Clueless (Vitaya 22.30u) - cultfilm met Alicia Silverstone op haar hoogtepunt (waar zit die nu?)
Hairspray (VTM 23.40u) - verfilming van de iconische musical met John Travolta in drag

Zondag 16/08:
Gorilla's in the mist (VTM 15.05u) - eighties klassieker

Het televisieaanbod wordt langzaam minder, de zenders bereiden zich voor op het najaarsseizoen, zoveel is duidelijk. Nog enkele weken en ik zal niet meer weten waar eerst kijken...

Veel kijkplezier in elk geval!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten