woensdag 5 augustus 2015

Geen weekend watching...


...vorig weekend, want het was tijd voor mijn enige bezoek aan de Lokerse Feesten van dit jaar!

Op het programma stonden Clouseau én Marco Borsato, wie kon dit nu laten liggen?
De volle 15.000 toeschouwers alvast niet, want het is/was de enige avond van de Feesten die hélemaal uitverkocht was! Zeg nu nog eens dat Vlaamse (en Nederlandse) artiesten niet voor verkoop kunnen zorgen...

Vooraleer ik van start ga met de "bespreking", moet ik eerst nog iets kwijt over vorig jaar, want toen trad Clouseau op in Wetteren.


Maanden naar uitgekeken, want het was jaren geleden dat ik ze nog aan het werk had gezien en ik was compleet klaar voor een feestje.

De weergoden waren ons toen echter niet gunstig gezind en wat eerst begon als een klein buitje, groeide toen Clouseau moest beginnen uit tot een ware zondvloed, we waren nat tot op ons vel, paraplu's en regenjassen hadden het toen al lang opgegeven.

Was het daarom een slecht concert? Helemaal niet! Eerlijk gezegd is dit één van mijn leukste herinneringen aan een optreden, vooral omdat gedeelde smart halve smart is. Het hele terrein stond vol met drijfnatte mensen en de warme chocomelk waarop we onszelf nadien getrakteerd hebben heeft nog nooit zo goed gesmaakt!

Maar over naar de orde van de dag: de optredens op 1 augustus in Lokeren.

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik vooral voor Clouseau ging, de groep die mijn jeugd kleurde en waarvan ik het gros van de liedjes (vooral de oudere) van A tot Z kan meezingen. Koen en co stelden dan ook niet teleur en wisten het hele Lokerse Feestenplein met vonken en vuur in vlam te zetten. Meebrullen met al die hits, het is een ware bevrijding met momenten...

© Sophie BaudewijnS - Lokerse Feesten - Dag 2 - Clouseau

Een mens voelt zich helemaal opgeladen na zo'n optreden en een half uurtje later was het al de beurt aan een andere klepper: Marco Borsato.

Ook dit concert werd gekenmerkt door een opzwepende artiest die er alles aan deed om het hele plein mee te krijgen. Wat een kick moet dat geven zeg als 15.000 mensen zomaar doen wat je ze opdraagt... 

Het enige jammere bij Marco is dat ik zijn liedjes niet zo goed ken als die van Clouseau en iets meer dan voorzichtig meezingen met het refrein van zijn liedjes (behalve Dromen zijn bedrog, dan gaan we ervoor), kon/durfde ik dan ook niet...

Marco Borsato © Geert Van de Velde

Tegen 1 uur 's nachts was het feestje afgelopen en had ik twee energieke optredens gezien, we konden compleet opgeladen naar huis, wat zich ook toonde bij thuiskomst: ik zat pas tegen 3.00u in mijn bed omdat ik gewoon niet in slaap kon geraken.

Zondag werd dan vooral uitslapen, mijn tv heeft zo goed als niet open gestaan. Geen filmpjes m.a.w. dit weekend, maar wel enkele kijktips:

Woensdag 05/08:
A clockwork orange (Canvas 20.40u) - klassieker
Bad boys (Vier 21.45u) - leuke actiefilm met Will Smith en Martin Lawrence
Meet the parents (VTM 22.10u) - grappen en grollen met Ben Stiller en Robert De Niro

Donderdag 06/08:
The fall. Seizoen 1 (Vitaya 20.35u) - aflevering 2 van deze formidabele reeks, als je vandaag niet inpikt, kan je niet meer volgen...
Op Vijf is - nog maar een keer - The notebook te zien, de meest gruwelijke tijdverspilling van een film ooit.

Vrijdag 07/08:
In the mood for love (Canvas 20.40u) - wereldcinema meesterwerk
Harry Potter and the goblet of fire (Vier 20.40u) - wie dit nog niet...
Pulp fiction (2BE 22.05) - moderne klassieker
Dances with wolves (Vijf 22.30u) - klassieker
District 9 (Vier 23.35u) - schitterende SF-film met een onwaarschijnlijke held
Fatal attraction (VTM 23.40u) - toen thrillers nog thrillers waren

Zaterdag 08/08:
To catch a thief (één 15.45u) - klassieker
Indiana Jones and the temple of doom (BBC1 19.25u) - ook zonder ondertiteling te genieten
The A-team (VTM 20.20u) - reboot van de klassieke tv-serie
Inception (Vier 20.35u) - als je van een goeie mindfuck houdt
When Harry met Sally (één 20.40u) - één van mijn favoriete films ooit!!!
Zero dark thirty (2BE - 20.40u) - Oscarwinnaar en -genomineerde
Secretary (Canvas 22.35u) - geschifte seksgerelateerde film
Jagten (NPO2 22.35u) - MOET JE ZIEN

Zondag 09/08:
The day of the jackal (VTM 14.40u) - klassieker

Wat voor mij op het programma staat: The A-team (misschien), Zero dark thirty (misschien) en The day of the jackal (misschien). Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten