zondag 9 februari 2020

Januari favorites


Na de drukte van december had ik gehoopt dat januari wat rustiger zou worden, maar er zat zomaar een weekend met 3 grote evenementen op 3 dagen tijd in de mix.

Rustig zou ik dat niet direct noemen...

Op filmvlak was het wel redelijk rustig, ik ging slechts 1 keer naar de cinema (deels omdat er niet echt iets draaide en deels omdat ik wat nu uitkomt al tijdens het filmfestival heb gezien) en gaf mij over aan 1917.

Mijn bespreking kan je hier lezen.

Thuis bekeek ik 2 superheldenfilms en de ene ontgoochelde mij (verwacht) en de andere verraste mij in positieve zin (onverwacht):

Dark Phoenix was de verwachte ontgoocheling want de X-Menfilms zijn al een tijdje niet meer wat ze geweest zijn. Om dan een hele film te laten dragen door de in acteertalent gelimiteerde Sophie Turner, was niet meteen het beste idee...

Eerlijk? Ik ben blij dat dit Marvelhoofdstuk is afgesloten.

Shazam! was dan weer een aangename verrassing omdat ik gewoon niets van deze film had verwacht. Ja, hij is overduidelijk gericht op tieners maar ik heb mij geamuseerd en dat is het belangrijkste. DC kan het dan toch, een grappige film maken die aan de onnozelheid voorbijgaat.

Er werd maar liefst 3 keer gequizd in januari, waarbij ik zelfs 2 dagen na elkaar mocht opdraven met nog een nieuwjaarsetentje op dag 3 om het af te maken. Dat is veel te veel sociaal gedoe voor mij na elkaar, ik was stikkapot die zondagavond en toen moest ik al weer gaan werken op maandag...

Vrijdag 10/01 gaf ik present in Oudenaarde en op die quiz met maar liefst 160 (!!!) ploegen werden we nog verdienstelijk 51ste, als je de vele ex-aequo's in acht zou nemen, kwamen we nog veel hoger uit...

Zaterdag 11/01 was het dan richting Mollem waar we door de lokale vragen wat genekt werden en toch nog 12de eindigden op 32 ploegen.

Maar 2 quizzen op 1 weekend ga ik toch niet meer doen hoor...

In Gent op de Hand in hand quiz werden we zowaar afgetekend eerste. De quiz zat goed in elkaar (elke ronde was gebaseerd op een bestaande tv-quiz), maar was voor ons toch nét iets te makkelijk. Easy win met andere woorden en ze mogen ons volgende editie terug verwachten.

Diezelfde 25 januari werd de Winter cosy reading night georganiseerd waar ik om duidelijke redenen (gaan winnen op de quiz in Gent) niet aan mee kon doen. Ik deed het dan maar op mijn eentje op vrijdag 31 januari, voornamelijk omdat er toch niets op tv was en ik mijn boek (Als laatste het hart van Margaret Atwood) nog wou uitkrijgen in januari. En dat lukte mij ook.

Op 23 januari kwamen we samen met de leesgroep en bespraken Norwegian wood van Haruki Murakami. Maar daar had ik het hier al over.

In december haalde ik de Funko pop van Xena: Warrior Princess in huis, maar ik had het er hier nog niet over (vergeten in mijn december favorieten). Aangezien de Funko in de laatste week van december mijn huis kwam binnenwaaien, mag het item toch nog in mijn januari bericht.

Dat zwaardje en die chakram! 
Ik wist al heel lang dat de Funko er zat aan te komen en het was nog zowat de enige die ik wou in mijn collectie (die niet zo heel groot is hoor), maar er aan geraken was wat anders... Er werd meestal niet geleverd naar België en als ik dan toch een aanbieder vond, werd de releasedatum altijd maar verlegd terwijl de Funko wél al uit was. Anyway, eind december kwam ze toe en ze staat nu al de hele tijd te blinken in mijn boekenkast.

Dan rest me nog juist een book haul en deze keer ben ik braaf geweest. Ik heb geen enkel boek gekocht en heb er slechts eentje gekregen:

En ik heb het boek zelfs al gelezen en besproken op mijn blog. Waar gaan we dat schrijven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten