zaterdag 8 februari 2020

Kijktips week 08/02-14/02


Kirk Douglas wisselde op 103-jarige leeftijd het tijdelijke voor het eeuwige.

Nu ken ik de man enkel als vader van Michael en als Spartacus, maar op CAZ spelen ze deze week nog een film waarin hij de hoofdrol speelde. Misschien geef ik die wel een kans.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 08/02:
Calendar girls (Vijf 20.25u) - sleeper hit van 2003 waarin een aantal leden van de Britse boerinnenbond een naaktkalender uitbrengen.
Red sparrow (VTM 20.30u) - Jennifer Lawrence wordt opgeleid als Russische spionne. Matthias Schoenaerts loopt ook rond in de film. Ik denk dat ik deze film ga haten.

No country for old men (CAZ 20.40u) - schitterende misdaadthriller van de Coen broertjes. Kijken.

The lost world: Jurassic Park (Q2 22.45u) - tweede JP-film waarin deze keer Julianne Moore mag schreeuwen.
Paths of glory (CAZ 22.45u) - Stanley Kubrick maakte een WWI-film met Kirk Douglas in de hoofdrol. Ga ik die beter vinden dan 1917?

Turist (Canvas 22.55u) - egoïstische vader gaat er bij een sneeuwlawine in zijn eentje vandoor. Zijn vrouw kan er niet mee lachen. Hilarisch drama.

Millennium: gerechtigheid (NPO3 23.55u) - derde en laatste Millenniumfilm.

Zondag 09/02:
Gladiator (Zes 20.35u) - Russell Crowe als de iconische gladiator Maximus. Kijken.
The shape of water (CAZ 20.40u) - won wat Oscars, maar ik was er niet wild van...
The legend of Zorro (Q2 20.55u) - tweede Zorrofilm met Antonio Banderas en Catherine Zeta Jones. Blijft fun.
The pale horse (BBC1 22.00u) - tweedelige minireeks naar een verhaal van Agatha Christie. Ik ben benieuwd...
Oscars Live 2020 (Zes 00.30u) - voor het eerst in jaaaaaaaaaaaaaaaren worden de Oscars nog eens vrij voor iedereen uitgezonden op tv. Ik ga niet opblijven want maandag werkdag. Maar 't wordt wél opgenomen (kan ik verderspoelen wanneer nodig).

Maandag 10/02:
X-Men: first class (Q2 20.35u) - verfrissende wind in de X-Men franchise. Het bleef jammer genoeg niet duren...
The matrix reloaded (Zes 21.30u) - ik moet écht nog eens die Matrixfilms gaan bingen. Zien of ze nog zo goed zijn als destijds.

Dinsdag 11/02:
Als je eens wist (Canvas 21.20u) - Hilde Van Mieghem maakte een docureeks rond kindermishandeling. Als ervaringsdeskundige weet ze waar ze het over heeft.

Woensdag 12/02:
Oscars 2020 (Zes 20.35u) - samenvatting van de Oscars van afgelopen zondag.

Donderdag 13/02:
The blacklist (Zes 20.35u) - het zesde seizoen - eindelijk! - van deze misdaadserie. Drie afleveringen na elkaar.

Snowpiercer (CAZ 20.40u) - wil je ander werk zien van Parasites Joon-Ho Bong? Dan is dit een mooi begin.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten