zaterdag 13 juli 2019

Kijktips week 13/07 - 19/07


De laatste tijd ben ik vooral bezig met dingen bekijken die al een jaar (of meer) op mijn decoder staan - het is zomer voor iets, he.

Leukste ontdekking tot nu toe: de reeks Babylon Berlin, opgenomen van ARD in oktober 2018.

Jammer dat dit niet op dvd te verkrijgen is (of uitgezonden wordt ergens bij ons)...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 13/07:
Vidange perdue (Vitaya 22.10u) - Vlaams voorbeeld van de geriatrische film. Nand Buyl doet zijn best, maar grappig is het niet...
Speed (VTM 22.50u) - nineties zomerblockbuster met Sandra Bullock en Keanu Reeves. Wie heeft dit nog niet gezien? (shame on you!)

Zondag 14/07:
Swiss Army Man (CAZ 22.55u) - Paul Dano en Daniel Radcliffe in een ongewone buddy-movie. Ik ben fan.

Maandag 15/07:
Riviera (één 23.20u) - herhaling van deze reeks. Ik keek de eerste keer al niet, nu ga ik ook niet kijken.

Dinsdag 16/07:
The librarian: return to king Solomon's mines (Q2 20.35u) - guilty pleasure. Niet meer of minder.
Picnic at Hanging Rock (Canvas 22.05u) - eindelijk wordt dit op Canvas uitgezonden! Ik zag dit vorig jaar al op BBC en de reeks schopte het tot in mijn serietop 10. Twee afleveringen na elkaar.
Aanrader van de week!

Woensdag 17/07:
The right stuff (Canvas 21.05u) - in deze dagen van 50 jaar voet op de maan, moet natuurlijk ook een film over dit evenement geprogrammeerd worden. Ik ben voorzichtig enthousiast.

Donderdag 18/07:
Star Trek (CAZ 20.40u) - reboot van de jaren '60-serie en meer dan de moeite waard om een blik op te werpen.

A history of violence (Canvas 21.05u) - misdaadthriller van de hand van David Cronenberg. Viggo Mortensen schittert in de hoofdrol, maar ik vond het toch allemaal wat té.

Vrijdag 19/07:
Black cat, white cat (Canvas 21.05u) - film uit 1998 die bakken prijzen won, maar als er geen enkele kat in voorkomt, ga ik serieus teleurgesteld zijn...

Coyote Ugly (VTM 21.35u) - nog een guilty pleasure op tv deze week!

The thing (Q2 22.35u) - horrorfilm uit de glorieuze jaren '80. Zo maken ze ze niet meer...

Le gendarme à New York (één 23.30u) - krijgen we dit weer in de zomer. Onderbroekenlol met Louis de Funès. Te mijden.

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten