zaterdag 23 februari 2019

Kijktips week 23/02-01/03


Grootste tv-nieuws van de week (voor mij toch): Zes begint eindelijk aan het vijfde seizoen van The Blacklist!

Ik heb weer lang moeten wachten, maar met 5 afleveringen na elkaar zullen we er ook zo door vliegen...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 23/02:
The revenant (Vier 20.10u) - werd een tijdje geleden al eens uitgezonden en ik hield het zo'n 15 minuten vol. Te skippen.
The firm (Vitaya 20.25u) - ninetiesthriller en verfilming van een John Grisham boek. Dat deden ze toen. Tom Cruise is een jonge advocaat die in een corrupte wereld terecht komt.
The blind side (Zes 20.35u) - Sandra Bullock won hiervoor de Oscar voor beste actrice. Zelf heb ik hem nog niet gezien en hij zit op Netflix, dus nu zal hij ook niet bekeken worden.
Date night (één 21.10u) - komedie waarin een wat uitgeblust echtpaar op date gaat om hun relatie weer wat spice te geven. Ze komen van de ene absurde situatie terecht in de andere. Best genietbaar.

El club (Canvas 22.45u) - een aantal geëxcommuniceerde priesters woont samen in een huisje in Chili. Hun enige gezelschap is de non die voor hen kookt. Zag ik jaren geleden op het filmfestival en belandde toen ergens onderaan het lijstje van wat ik gezien had.
Catch me if you can (VTM 22.55u) - Leonardo DiCaprio en Tom Hanks in een waargebeurd verhaal over een jonge meestervervalser en de FBI-agent die hem op het spoor is.

Little man Tate (Vitaya 23.05u) - regiedebuut van Jodie Foster en ze speelt ook de moeder van hoofdfiguur Fred. Die is hoogbegaafd en beleeft een zomer die zijn leven zal veranderen.

Zondag 24/02:
Allied (VTM 20.40u) - de film die zorgde voor de break-up van Brangelina. Had hij toen iets met Marion Cotillard of niet? Who cares, de film kreeg nogal lauwe kritieken.
Annie Hall (CAZ 20.40u) - je kan van Woody Allen zeggen wat je wil, maar dit is gewoon zijn meesterwerk. Met dank aan Diane Keaton.

Undercover (één 21.00u) - eindelijk is ze daar, de fictiereeks met Tom Waes waar al zo veel rond te doen was. Maar dat was ook zo voor Over water. Enige reserve is dus vereist.

Maandag 25/02:
Iron Man (Q2 20.35u) - aanrader uit de Marvelstal.
Good Will Hunting (Zes 20.35u) - Oscarnominaties op een hoopje met deze film. Robin Williams kreeg er eentje voor zijn bijrol en ook Matt Damon en Ben Affleck voor het scenario.

Cold in July (CAZ 20.40u) - blijft een aanrader en meer mensen zouden deze film moeten zien/kennen.

Weg met ons ma (VTM 21.45u) - VTM op stap met BV's en hun moeder. Hilariteit verzekerd. Maar ik geef het een kans.

Dinsdag 26/02:
Birdman (Zes 20.35u) - nog zo'n Oscarslokop. Interessante film, maar met een vreselijke soundtrack met constant gedrum (Roma gaat dus winnen deze zondag met het constante achtergrondlawaai).

Woensdag 27/02:
Suite française (Vitaya 20.40u) - ik hoef dit niet te zien om te weten dat ik mij ga ergeren aan Matthias Schoenaerts.
What ever happened to Rosemary Kennedy? (Canvas 22.10u) - Rosemary was de zus van John, Robert en Ted en kreeg van haar vader een lobotomie cadeau omdat ze een "probleem" begon te zijn voor de ambitieuze familie. Ik ga hier kwaad van worden denk ik.
Underworld: rise of the lycans (Q2 22.35u) - ja hoor, ik ben nog steeds weg van deze films.

Donderdag 28/02:
The blacklist (Zes 20.35u) - eindelijk het vijfde seizoen op tv! Vijf afleveringen na elkaar.

Vrijdag 01/03:
The miniaturist (één 22.10u) - Britse miniserie over het leven in 17de eeuws Amsterdam. Naar het gelijknamige boek. Ik ben alvast benieuwd.

Warm bodies (Q2 22.45u) - speelden ze die nog niet net? Dit brengt mij altijd in verwarring...

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten