zaterdag 9 februari 2019

Kijktips week 09/02-15/02


De komende week zien we de twee laatste afleveringen van De Dag op Vier (Telenetmensen moeten efkes zwijgen) en ik kijk er echt naar uit.

Ook een shout-out naar de niet generische acteurs en de acteurs die eens iets anders doen dan wat we van ze gewoon zijn.
Dit is Vlaamse fictie om mee uit te pakken, een dikke bravo voor Jonas Geirnaert en Julie Mahieu!

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 09/02:
Ice age: collision course (VTM 20.25u) - vijfde Ice agefilm en te mijden.
Gravity (Vier 20.25u) - één van de mooiste ruimtefilms die de afgelopen jaren gemaakt werd. Sandra Bullock had potdorie die Oscar moeten krijgen!

The girl on the train (Vijf 20.25u) - hopelijk hebben ze van een ondermaats boek een deftige film kunnen maken, maar ik ga niet kijken want het bronmateriaal stond mij niet aan.
Mean girls (Vitaya 20.25u) - tienerkomedie met Lindsay Lohan. Hilarische film!

Terminator genisys (Q2 20.35u) - wordt overal afgebroken tot op de grond, maar ik ga toch eens kijken...
The abyss (CAZ 20.40u) - James Cameron kon toen (1989) al uitpakken met baanbrekende CGI (nu hopeloos achterhaald natuurlijk). Spannende onderwaterthriller.
Sliding doors (één 21.10u) - deze film bleef een beetje onder de radar. We krijgen 2x Gwyneth Paltrow te zien in parallelle verhaallijnen. Plus: de film heeft een fantastische soundtrack.

Double indemnity (Canvas 22.50u) - en nu ineens klassiekers op Canvas? Kijken naar deze misdaadthriller is verplicht als je hem nog niet gezien hebt!

The lost world: jurassic park (Q2 23.00u) - jawel hoor, elke week een Jurassic park film!

Zondag 10/02:
De luizenmoeder (NPO3 20.25u) - nee, niet de inferieure VTM-remake, maar het tweede seizoen van het Nederlandse origineel.



Three men and a little lady (Vijf 20.30u) - vervolg op de babyfilm en nu is het kleine meisje een flinke kleuter. Nog steeds nostalgisch grappig.
Ghostbusters (CAZ 20.40u) - de originele eighties Ghostbusters film. Toen werden nog films gemaakt...
The British Academy Film Awards 2019 (BBC1 22.00u) - uitreiking van de BAFTA's, de Britse filmprijzen.

Maandag 11/02:
The walking dead (Fox 20.35u) - het tweede deel van het negende seizoen begint bij Fox. Ze zijn bijna zo ver als ik de strips gelezen heb (breng het vervolg toch eens uit in het Nederlands!!).

Sherlock Holmes (Zes 20.35u) - eerste film waarin Robert Downey Jr. gestalte geeft aan de Britse (!) detective.

Dinsdag 12/02:
Rond de Noordzee (één 20.35u) - Arnout Hauben trekt weer rond op zoek naar verhalen, nu over de Noordzee.

Studio Tarara (VTM 20.35u) - nieuwe Vlaamse dramaserie die zich afspeelt achter de schermen van VTM in de jaren '90. Ik hou alvast mijn hart vast, gezien de acteurs die meedoen.

Urbanus zelf! (één 21.20u) - compilatie van de gelijknamige zaalshow van Urbanus.

Woensdag 13/02:
Grey's anatomy (Vijf 20.35u) - seizoen 15 al van deze dokterreeks. Twee afleveringen na elkaar. Ik weet niet of ik het nog leuk ga vinden nu mijn favoriete dokters allemaal verdwenen zijn...

The purge (CAZ 20.40u) - één keer per jaar mag misdaad zegevieren in de maatschappij. Mensen sluiten zich op thuis en wie nog op straat staat, loopt gevaar. Spannende thriller.

Donderdag 14/02:
Van algemeen nut (één 20.35u) - Steven Van Herreweghe is terug met zijn nostalgisch VRT-programma.

Vrijdag 15/02:
A knight's tale (Vier 20.35u) - middeleeuwse komedie met Heath Ledger. Best bekijkbaar.
Blue Jasmine (Canvas 21.20u) - nu ik hem eindelijk gezien heb, kan ik zeggen dat het een dubbeldikke aanrader is. Cate Blanchett kreeg hier verdiend de Oscar, waardoor Sandra Bullock (Gravity) jammer genoeg gepasseerd werd. In mijn hoofd clasht het een beetje.

Warm bodies (Q2 22.40u) - heerlijke tienerzombiekomedie. Een jonge zombie krijgt gevoelens voor een levend meisje. Wie wil dit nu niet zien?

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten