zondag 18 juni 2017

Boekenfestijn Gent - voorjaar 2017


Afgelopen donderdag trok ik naar Gent omdat het daar terug Boekenfestijn was, een beurs waar je goedkoop aan boeken kan geraken en soms zelfs de slag van het jaar kan slaan...

Ik kwam naar huis met maar liefst zeven boeken:

Ik zal het een beetje thematisch proberen houden en beginnen doe ik met de Engelstalige romans.

Over Mr. Fox van Helen Oyeyemi heb ik al heel goeie dingen gehoord en als het boek dan ook nog eens zo'n aantrekkelijke cover heeft, neem ik het zonder veel tegenstribbelen mee. Ik begon er al in te lezen op weg naar huis en het is een vreemd boek, maar het bevalt me wel.

Voor Astray deed ik jaren geleden een aankoopsuggestie bij de lokale bibliotheek maar het boek kwam daar nooit in de collectie. Nu zag ik het liggen voor enkele euro's en legde ik het zonder veel nadenken in mijn mandje. 't Is er wel eentje van Emma Donoghue he!

Ook aan mijn thrillernood werd voldaan:

Goede dochter verscheen afgelopen week in het Nederlands (maanden voor de Engelse versie) en lag al op het Boekenfestijn te blinken. Na aftrek van wel 2 verschillende kortingen, nam ik het uiteindelijk voor 10.99€ mee naar huis, dat is 9.00€ goedkoper dan in de winkel!

Het is opnieuw een standalone van Karin Slaughter en na het lezen van het eerste hoofdstuk zal het weer een goeie worden. Moord en bloederige doodslag zijn in elk geval aanwezig.

Tokio is dan weer een boek dat al enkele jaren oud is, maar waar ik nooit de kans toe kreeg om het te lezen (mijn lokale bib heeft het niet in huis, ik begin een patroon te zien). Mo Hayder verwerkt in deze thriller wat Japanse geschiedenis en het schijnt heel creepy te zijn.

Dat het in dwarsliggerformaat is, zal ik maar voor lief moeten nemen, het boek is niet meer te verkrijgen in een ander formaat.

En dan vond ik nog 3 andere boeken die ik al lang wou lezen bij de romans:

Het literaire aardappelschiltaartgenootschap van Guernsey zou een leuk boek over een leesclub moeten zijn en wordt overal waar ik kijk aangeprezen. Opnieuw: dit boek hebben ze niet in mijn lokale bib...

Al wat schittert rijfde heel wat prijzen binnen, waaronder de Man Booker in 2013. Het gaat over goudzoekers in Nieuw-Zeeland, een heel ver weg van mijn bed show, maar zou echt de moeite moeten zijn. Deze heeft mijn lokale bib wél in de collectie zitten, maar ik heb dikkere boeken (832 pagina's!) graag zelf in bezit, dan is er geen tijdsdruk om ze te lezen.

De verhalen van Robin Hobb en Megan Lindholm (één en dezelfde persoon) kan serieus tegenvallen eens ik het lees, maar er staan katten op de cover...

Aan de kassa kreeg ik van de kassadame heel wat complimenten over mijn keuzes, we waren dus al met twee die dit een mooie stapel vonden.

En achteraf gezien zijn het allemaal boeken geschreven door vrouwen, dit was helemaal mijn opzet niet, maar weerspiegelt misschien wel heel duidelijk waar mijn voorkeuren bij het lezen liggen...


1 opmerking:

  1. Wat een mooie buit! Zelf heb ik het boekenfestijn dit jaar overgeslagen, omdat ik al een flink stapeltje boeken had aangeschaft bij de uitverkoop van de bibliotheek. En ik heb gewoon nog veel te veel ongelezen boeken in mijn kast!

    BeantwoordenVerwijderen