woensdag 2 december 2015

November favorites


November is al 2 dagen voorbij dus wordt het stilaan tijd voor een favorietenlijstje.

En aangezien november mijn verjaardagsmaand is, zullen sommige favorieten hiermee te maken hebben. De eerste kwam al aan bod in deze blog want op 8 november ging ik brunchen met mijn zusje in de Sphinx. Zeker voor herhaling vatbaar!

Datzelfde zusje leverde nog een tweede favoriet af met een klein cadeautje:

Op deze manier kan je je nog eens verantwoord kind voelen: nummertjes met elkaar verbinden om te zien welk meesterwerk er uit komt. Soms is het een verrassing, soms kan je al zien waar de tekening naartoe zal gaan, maar het blijft leuk (en ontspannend!) om te doen.

Mijn favoriet (want daar gaat het in dit bericht tenslotte om) was De wandelaar boven de nevelen van Caspar David Friedrich. Ik hou sowieso van dit schilderij dat de woeste ontembare natuur weergeeft, maar ik kon op voorhand niet zien dat het dit zou worden, de verrassing was dus des te groter!.

Een ander favoriet verjaardagscadeau was een tas in de vorm van de helm van Darth Vader:
Sisko approves!
Altijd leuk als mensen weten waar je interessegebieden liggen en daar dan een verjaardagscadeautje aan weten vast te knopen. Het is alleen een beetje jammer dat het zo'n licht materiaal is, ik heb schrik om er met een lepeltje in te roeren, het zou kunnen dat er barsten in komen... Maar ook als decoratiestuk is het zonder twijfel een blikvanger!

Mijn vorig blogbericht ging eveneens over een absolute favoriet van de maand november: het concert van Texas in de Lotto-Arena.

En natuurlijk viel er op tv nog redelijk wat moois te beleven:

Downton Abby begon met het zesde en laatste seizoen op 31/10 op NPO2. Maar aangezien ik die start gemist heb en de tweede aflevering zelfs al 20 minuten bezig was vooraleer ik door had dat het een nieuw seizen was, mag dit zeker als favoriet van november tellen...

één zal waarschijnlijk ergens begin volgend jaar dit seizoen uitzenden, de eerste aflevering pik ik dan wel mee.

En ook The librarians zijn terug op Syfy. Door het "express from the US" systeem krijgen we de afleveringen 2 dagen na uitzending in de VS al te zien. Altijd leuk.

Ok, ok, dit is één van die lullige Syfy-series, gebaseerd op de even lullige Librarianfilms met Noah Wyle, maar ik vind dit leuk en dat is het belangrijkste! Met speciale effecten uit de discountbak, meer wel dan niet houterig acteerwerk en cheesy verhaallijnen, is dit voor mij pure ontspanning. Ik kan er ook niet aan doen...

En dan nog iets superschattig dat een kleine hype werd: Poesjes op VPRO.

Nu geen vuile gedachten beginnen krijgen want dit is een serie voor kinderen over een kattengezin dat woont op de Kattenlaan 9. Moeder Mimi woont daar met haar 4 kittens boven het appartement van oom Boudewijn en zijn schildpadbutler Ed.

Er zijn ondertussen 12 (korte) afleveringen van gemaakt en die kan je allemaal online bekijken. Verdrink in de schattigheid!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten