zaterdag 27 mei 2023

Kijktips week 27/5-2/6

Tja, 'k zit nog steeds in mijn Miss Fisher's murder mysteries tunnel.

Seizoen 1 werd ondertussen afgewerkt en ik zit al over de helft van seizoen 2. Dat ik mij ook al één van de boeken waar de tv-reeks zich op baseerde heb aangeschaft zal ook wel niemand verbazen...

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 27/5:
Mindhunters (Play6 20.20u) - fijne actiethriller met Christian Slater (waar is die naartoe?).

Beauty and the beast (VTM2 20.25u) - toen de live action verfilmingen van Disneyklassiekers nog te bekijken waren... Emma Watson brengt het er nog ok van af als Belle.

Slotceremonie van het festival van Cannes (France2 20.30u) - altijd in voor een award ceremonie, hier worden de grote prijzen van Cannes uitgereikt.

Cannes chante le cinéma (France2 21.50u) - special waarin bekende zangers (ik ben eens benieuwd) beroemde liedjes uit films zingen.
Temblores (Canvas 22.05u) - Guatemalteekse film over een man die ineens beseft dat hij op mannen valt. Ik weet dat ik deze film gezien heb maar herinner er mij niks meer van...
The bay (NPO2 23.01u) - derde seizoen al van deze Britse politieserie. Ik heb er nog niks van gezien.

Zondag 28/5:
FC de Kampioenen 2: jubilee general (VRT1 20.00u) - dubbel *zucht*

Maandag 29/5:
Practical magic (Play5 20.35u) - leuke film waarin Nicole Kidman en Sandra Bullock magische zussen spelen die niet verliefd mogen worden.

Dinsdag 30/5:
Mirakel no71 (Canvas 21.20u) - Lieve Blancquaert trekt met regisseur en MS-patiënt Nathalie Basteyns en haar verzorger naar Lourdes op zoek naar een mirakel: Nathalie wil terug kunnen lopen.

Woensdag 31/5:
Patiënt Dompi (Play4 21.00u) - acteur Dominique Van Malderen wordt gevolgd in zijn proces naar een gastric bypass operatie en daarna. 
The box (VTM3 22.20u) - sf-thriller waarin Cameron Diaz en James Marsden een doos krijgen met een knop. Drukken ze, dan krijgen ze 1 miljoen maar zal er ook iemand sterven. Wat kiezen ze?

Donderdag 1/6:
De premier (Play5 20.35u) - Koen De Bouw in een film van Erik Van Looy waarin hij de premier van België speelt die ontvoerd wordt en de president van de VS moet vermoorden. Niet goed.
Het jaar van Yoica (VRT1 20.40u) - docu over wielrenster Yoica De Kock die net voor haar doorbraak werd aangereden door een auto en een deel van haar been verloor. Zal ze ooit nog fietsen?

Vrijdag 2/6:
Crazy love (VTMgold 20.35u) - debuutfilm van Dominique Deruddere. Een coming of age verhaal naar werk van Charles Bukowski.
Promising young woman (Canvas 21.30u) - was er geen globale pandemie geweest, dan was dit mijn bioscoopfilm van 2021 geworden. Het werd mijn favoriet die ik thuis bekeek. Aanrader van de week!

Gina & Chantal (VTM 21.40u) - herhaling van deze "komische" reeks. Niet goed.
La haine (NPO3 22.08u) - dé film die ze op school in de les Frans tonen (of toch in mijn tijd). Over politiegeweld en onrust in Parijs.
Mindhunters (Play6 22.30u) - herhaling van zaterdag.

As good as it gets (VTM3 22.40u) - leuke film met grumpy old man Jack Nicholson en Helen Hunt (waar is die nu?).
The boy in the striped pyjamas (VRT1 23.05u) - het boek was beter.
Colette (NPO2 00.09u) - biografische film over de Franse schrijfster Colette. Keira Knightley speelt best sterk. Aanrader.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten