zaterdag 5 november 2022

Kijktips week 5/11 - 11/11

Gisteren keek en begon ik te kijken naar 2 nieuwigheden op Netflix:

Enola Holmes 2 werd een lichte teleurstelling want wat ik leuk vond aan de eerste film, vond ik hier niet echt terug. En de film duurde véél en véél te lang... Ondertussen heb ik ook al 3 afleveringen van het eerste deel van het 4de (en laatste) seizoen van Manifest gezien en hoewel dit misschien niet de beste reeks is, ben ik weer helemaal mee.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 5/11:
Mamma mia! Here we go again (één 20.55u) - lichtjes overbodig vervolg op Mamma Mia! maar 't was wel nog leuk te noemen.
Saw (Play6 22.20u) - eerste uit de reeks en ik zei het al: mijn favoriete horrorgenre is creatief mensen afmaken. En dat doet deze als de beste.

D.I. Ray (NPO2 22.43u) - zoveelste Britse politiereeks, nu met Parminder Nagra (E.R., Bend it like Beckham...) in de hoofdrol. 2 afleveringen na elkaar.

Loft (NPO3 23.03u) - zat er eigenlijk iemand te wachten op een Nederlandse remake van Loft? Ik denk het niet, maar hier issie dan.
Lady MacBeth (Canvas 23.50u) - de film waar ik mij bewust werd van Florence Pugh als actrice. Ze is hier fenomenaal. Aanrader van de week!

Zondag 6/11:
The butterfly effect (Play6 19.55u) - thriller met Ashton Kutcher (die kan dus toch iets anders dan dom en onnozel spelen) die ik best verteerbaar vond.
Doctor Sleep (Play6 22.05u) - werd al de afgelopen week vertoond, maar wie hem toen miste: herkansing. Doen.

Maandag 7/11:
The bridges of Madison County (Play7 20.35u) - film van en met Clint Eastwood waarin hij mag rollebollen met Meryl Streep. Er zullen wel fans van zijn...
The last of the Mohicans (VTM4 20.35u) - mijn eerste kennismaking met Daniel Day-Lewis. Best leuke film als je 15 jaar bent.

Dinsdag 8/11:
Between the covers (BBC2 20.00u) - mijn favoriete boekenprogramma is terug! Vier Britse celebrities vertellen elk over hun favoriete boek en bespreken er nog 2 per aflevering. De moeite.
Buurman Abdi (NPO2 23.13u) - kortfilm die op het Filmfest in Gent vertoond werd en die ik toen niet zag. Ga ik nu doen.

Woensdag 9/11:
Die hard (VTM3 22.30u) - een kerstfilm in november? Da's wat vroeg he...
Body parts (NPO2 22.39u) - documentaire over hoe het naakte vrouwenlichaam in films in beeld wordt gebracht. Draaide op het Filmfest maar zag ik toen niet. Nu dus.

Donderdag 10/11:
Herr Bachmann und seine Klasse (NPO2 22.34u) - bekroonde documentaire over een leraar die zich inzet voor zijn moeilijke leerlingen. Duurt wel meer dan drie uur en vraagt dus wat van de kijker.
Split (VTM3 22.55u) - tweede film in M. Night Shyamalans superheldentrilogie. James McAvoy speelt een man met 23 persoonlijkheden. En hij doet dat goed.

Vrijdag 11/11:
De kijk van Koolhoven (NPO3 20.5u) - derde seizoen van dit filmprogramma waarin regisseur Koolhoven iedere keer een ander genre bespreekt. Boeiend.

Der Untergang (VTM4 20.35u) - film over de laatste dagen van Hitler in zijn bunker in Berlijn. Straffe film.

D.I. Ray (één 20.40u) - ook één pakt uit met deze Britse politiereeks. Wel slechts 1 aflevering per keer.

Darkest hour (Canvas 22.05u) - bekroonde film over Winston Churchill en WOII. En Gary Oldman in een fatsuit.
Un sac de billes (één 22.50u) - film gebaseerd op de gelijknamige memoires van 2 broertjes in WOII. Ik las het boek en vond het eigenlijk compleet ongeloofwaardig.
Help (NPO3 22.52u) - heruitzending van deze coronafilm met Jodie Comer als een verpleegster die inzit met een patiënt. Staat nog onbekeken op mijn decoder van de vorige keer.

Love is all you need (NPO2 00.21u) - beetje onnozele film over een kale kapster die verliefd wordt op de vader van haar toekomstige schoonzoon.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten