zaterdag 20 juni 2020

Kijktips week 20/06-26/06


Ik heb de afgelopen week wat gekuist op mijn decoder en een aantal documentaires bekeken die ik al jaren en maanden had staan. Uitschieter daarbij was Warrior women with Lupita Nyong'o, waarin de actrice in Benin op zoek gaat naar overblijfselen van de gevreesde vrouwelijke militie van de vroegere koningen.

Een straf stukje documentaire.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 20/06:
Edward Scissorhands (Vitaya 20.25u) - prachtig Tim Burton sprookje met een magische Johnny Depp (toen hij nog niet creepy was).

Zootropolis (VTM 20.30u) - Disneyfilm van een aantal jaar geleden. Niet slecht, maar ook niet meer dan dat.
Demain tout commence (één 21.25u) - nog niet gezien en ga ik ook niet bekijken. Dit ziet er zo'n sentimenteel gedrocht uit...
Sister act 2: back in the habit (VTM 22.30u) - blijft leuk en ideaal als afsluiter van de avond.
Deux jours, une nuit (Canvas 22.35u) - meesterwerk van de gebroeders Dardenne met een sublieme Marion Cotillard in de hoofdrol.

Zondag 21/06:
Pixels (VTM 17.10u) - verguisd en belachelijk gemaakt. Dat verdient deze "komedie" helemaal.
The great British bake off (NPO1 20.20u) - een hele nieuwe jaargang van GBBO! Die van vorig jaar, wel te verstaan.

The last of the Mohicans (CAZ 20.40u) - dit indianenepos wordt ook nog eens van onder het stof gehaald. Dit was mijn eerste kennismaking met Daniel Day-Lewis.
The great British sewing bee (NPO1 21.25u) - de afgelopen weken zit ik op woensdag naar dit te kijken op BBC. Ik huiver van naald en draad, maar mensen iets zien creëren vind ik leuk.
The luminaries (BBC1 22.00u) - toen ze dit aankondigden als "soon" (vorige week), begon ik als een gek het boek te lezen. 120 pagina's ver gaan ze het al uitzenden en ik heb nog zo'n 700 pagina's te gaan...

The matrix revolutions (Zes 22.20u) - en natuurlijk moet de laatste in de serie nog volgen. Die is wat te mijden.

Maandag 22/06:
28 days later (CAZ 20.40u) - bij gebrek aan nieuw kijkvoer: nog maar eens de herhaling van deze puike zombiefilm.

Dinsdag 23/06:
Tussen Eupen en Oostende (één 20.45u) - Lidewij Nuitten (van Iedereen beroemd fame) spoort het langste traject in ons land af op zoek naar reizende mensen in coronatijden.
A beautiful mind (Q2 22.30u) - dit waargebeurde verhaal over een wiskundeprofessor die ze ziet vliegen, kreeg wat Oscars naar zich gesmeten, waaronder Best picture. 

Woensdag 24/06:
The secret life of Walter Mitty (Q2 20.35u) - deze film was een verrassing in positieve zin voor mij. Kijken indien nog niet gezien!

Sprakeloos (één 20.45u) - verfilming van het gelijknamige boek van Tom Lanoye. Ik denk dat ik het eens een kans ga geven.

Great expectations (Q2 22.40u) - hedendaagse (allez ja, uit 1998) verfilming van de Dickensroman. Niet slecht.

Vrijdag 26/06:
The martian (VTM 20.35u) - een SF-film die SF-haters zelfs nog goed vinden! Kijken voor wie dit nog niet gezien heeft.

Wild (Canvas 21.20u) - ik val in herhaling: staat nog onbekeken op mijn decoder van de vorige uitzendbeurt. Misschien eens tijd dan om er naar te kijken...
Charlie and the chocolate factory (Vier 21.25u) - Tim Burton nachtmerrie met een Johnny Depp die full-on creep is.
Clouds of Sils Maria (NPO2 23.15u) - Olivier Assayas is blijkbaar een regisseur die het beste uit Kristen Stewart weet te halen. Hier pas zag ik in dat ze wél kon acteren.

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten