zondag 18 maart 2018

Kijktips week 17/03-23/03


Een dagje later dan normaal, maar hier zijn dan mijn kijktips voor deze week.

En nu heb ik een heel goede reden om laat te zijn: ik kamp namelijk met een gigantisch slaaptekort (nu - zondag - toch al een beetje weggewerkt) omdat ze mijn badkamer aan het renoveren zijn.

Gevolg: elke dag rond 6.20u opstaan omdat de werklui tussen 7 en 8 toekomen (normaal gezien lig ik dan nog in mijn bed). Na een week stapelt zich dat serieus op en als ik dan ook nog op zaterdag tegen 8.30u op mijn werk moet zijn, is het wel logisch dat ik ineenstuik op zaterdagnamiddag...

Anyway, nu ik wat uitgeslapen ben, kan ik tv-tips geven!

Kijktips voor de komende week:

Zondag 18/03:
Men in black 3 (Q2 20.35u) - enkel als je de reeks compleet wil zien. Het is af en toe grappig, maar komt nog niet aan de enkels van de eerste film.
The untouchables (CAZ 20.40u) - legendarische gangsterfilm met Sean Connery en Kevin Costner.

Gaston en Leo in Hong Kong (VTM 21.15u) - gelukkig is dit de laatste, volgende week hopelijk een kwaliteitsfilm op zondagavond.
Café De Mol (Vier 21.25u) - volgende week pas begint het eigenlijke programma, maar vandaag mogen we al kennis maken met alle kandidaten.
Gevoel voor tumor (één 21.30u) - lachen met kanker, je moet het maar durven... De openbare omroep wil weer taboes doorbreken.

Dinsdag 20/03:
Kan iedereen nog volgen? (VTM 20.35u) - Lieven Scheire mag nu op VTM een programma presenteren. Op het eerste zicht niets anders dan De schuur van Scheire (één) en Scheire en de schepping (Vier). Maar dat waren leuke programma's.

Connie & Clyde (Vitaya 20.40u) - het tweede seizoen van deze serie wordt op Vitaya geparkeerd (het eerste werd in 2013 op VTM uitgezonden). Benieuwd of het nog even grappig is.

Woensdag 21/03:
Cowboys & aliens (Q2 20.35u) - Daniel Craig en Harrison Ford zijn cowboys die tegen aliens vechten. De titel zegt het dus al allemaal.
Hansel & Gretel: witch hunters (Zes 20.35u) - heerlijke sprookjes horrorkomedie waarin Hans en Grietje op heksen jagen.
Helden van de kinderkliniek (VTM 21.10u) - nog een ziekenhuisprogramma, maar hier ligt de focus op kindjes (ipv de spoedafdeling of de dokters zelf). Bleiten gegarandeerd.
Underworld: evolution (Q2 22.55u) - ik heb een softspot voor de Underworld films. Dit is de tweede in rij.

Donderdag 22/03:
The quick and the dead (CAZ 20.40u) - westerns die ik weet te pruimen, ze beginnen zich op te stapelen. Hier had Sam Raimi de teugels in handen, what's not to like? En Sharon Stone als babe van dienst? Ja, dank u wel.

Helden van hier: brandweer Antwerpen (VTM 21.20u) - de reden dat de vorige brandweerdocu van VTM zo'n succes had bij mij, was omdat het zich in Gent afspeelde. De grote herkenning dus...
Salem (Q2 23.05u) - eindelijk het tweede seizoen! En hierin doet Lucy Lawless mee. Ik ga al zeker kijken.

Vrijdag 23/03:
The girl with the dragon tattoo (Vier 20.35u) - de Amerikaanse remake. Ik zag enkel de Zweedse versie. Maar de intro hier is geweldig.



Truman (Canvas 21.15u) - een terminale man zoekt onderdak voor zijn hond. Just no.
A fish called Wanda (VTM 23.20u) - hilarische misdaadkomedie uit de eighties. En er komen hondjes creatief aan hun einde. Gegierd heb ik.
Mixed kebab (één 00.00u) - Vlaamse film over de liefde tussen een jongen van Turkse afkomst en een Vlaams exemplaar.

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten