zondag 4 maart 2018

Februari favorites


In februari ging ik maar liefst 2 keer naar de film - een derde kreeg ik er niet meer bijgeperst, hoewel er nog films waren die ik wou zien...

Ik zag een hele goeie film en een wat middelmatige:

Mijn bespreking van Black Panther kan je hier lezen en dat was de film die ik fantastisch vond.

The shape of water - hoewel ik er hoge verwachtingen van had en hij deze nacht voor maar liefst 13 (!!) Oscars genomineerd is - viel eerlijk gezegd een beetje tegen...

De film ziet er fantastisch uit, dus qua esthetiek is er niets op de film aan te merken, maar ik geraakte niet in het verhaal. Normaal gezien zie ik Sally Hawkins graag spelen, maar in deze film werkte ze gewoon op mijn systeem. Dat Michael Shannon nog maar eens de slechterik speelt (ok, die heeft zijn kop niet mee), was ook afgezaagd...
Uit de trailer dacht ik af te leiden dat het een heel mooi liefdesverhaal ging worden, maar ik geloofde het gewoon niet. Jammer.



Waar ik wél een grote boon voor heb, zijn de burgers bij Jilles in Gent, daar ging ik voor deze film met mijn zus een hapje eten. Ik nam de Jolly Jack burger en dronk hun huisgemaakte ginger ale. Mensen, het heeft gesmaakt!

Op mijn eigenste tv-scherm zag ik ook nog een paar leuke dingen:

It happened one night (1934)



Deze Oscarwinnaar van 84 jaar oud wist mij helemaal te entertainen. Met grote dank aan één die af en toe zo'n kleppers op het programma zet op zaterdag- of zondagnamiddag!

Op Netflix liet ik mij helemaal gaan met het tweede seizoen van zowel Legends of tomorrow als One day at a time.


Legends of tomorrow werd op zo'n 5 dagen volledig bekeken (niet slecht voor iets met 17 afleveringen van 40 à 45 minuten) en ik wil nu het derde seizoen zien!

Over One day at a time deed ik wat langer, hoewel het hier over afleveringen van zo'n 20 minuten gaat. Het is nog steeds een leuke serie, maar het eerste seizoen vond ik wel sterker.

En dat ze op NPO3 met het nieuwe zevende seizoen van Cold feet begonnen zijn, maakte helemaal mijn maand. De vriendengroep is 20 jaar ouder, maar nog steeds niet veel wijzer. Zoals in het ware leven dus.

Ik deed ook 1 keer mee aan een quiz:

't Was maar een rommeltje hoor...

Vragen naar wie er op de geprojecteerde foto staat terwijl zijn naam er onder staat? En dan die twee die de quiz "presenteerden". Lees eerst eens de vragen op voorhand zodat je je niet onsterfelijk belachelijk maakt de avond zelf. Ze konden geen Engels, Frans, Duits... uitspreken zonder fouten. En dat waren dan leerkrachten he. Ocharme die kindjes op die school.

Maar wij deden het nog behoorlijk en eindigden op de zevende plaats.

En natuurlijk heb ik ook wat geld uitgegeven aan boeken:

Ik trok op een zonnige zaterdag naar Gent en kwam thuis met maar liefst 9 boeken.

Maar dat kon je hier al lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten