zaterdag 10 maart 2018

Kijktips week 10/03-16/03


Mag ik even een lans breken voor de serie Stella Blomkvist die vorige week zaterdag begon op Canvas?

Deze IJslandse politieke thriller had alles in huis om mij krijsend de gordijnen in te jagen, maar ik heb er mij enorm mee geamuseerd! Stella is een heerlijk personage en ik heb een paar keer serieus moeten lachen. En dat laatste had ik niet verwacht.

Een aanrader zonder meer!

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 10/03:
Maze runner : the scorch trials (VTM 20.25u) - tweede film uit de reeks. De boeken trekken op niet veel, de verfilming van het eerste deel was saai. Ik verwacht hier niet anders.
Enchanted (Vijf 20.25u) - een live action Disneyfilm die aanvoelt als een tekenfilm. Amy Adams is gewoon de verpersoonlijking van een Disneyprinses. Heerlijke film.

Hitchcock's shower scene: 78/52 (BBC2 22.00u) - documentaire over het maken van dé iconische scène in Psycho. Heb ik gemist op het filmfestival, nu de herkansing.

The omen (CAZ 22.25u) - horrorklassieker die ik zeker nog eens wil bekijken.


Die Wand (Canvas 22.30u) - deze film heb ik nog steeds niet gezien - hoewel ik hem op dvd heb - uit schrik dat hij zou tegenvallen. Het boek was daarvoor echt té schitterend.


Date night (VTM 22.50u) - romantische komedie over een koppel dat na enkele jaren huwelijk hun relatie wil heruitvinden. De date night zal hun leven veranderen.

Zondag 11/03:
Frankenweenie (Zes 18.55u) - hartverwarmende stop motion film van Tim Burton. Een jongen wil zijn dode hond tot leven wekken en hilariteit volgt.

Paniekzaaiers (VTM 21.20u) - chance dat Gaston en Leo "slechts" 3 films gemaakt hebben, volgende week is het gelukkig de laatste. Laten passeren.

Maandag 12/03:
Hellboy (Q2 20.35u) - eerste verfilming van deze antiheld uit een comicboek. Mag men geslaagd noemen.

The homesman (CAZ 22.40u) - hier is nog een western die ik serieus te pruimen vond. Hoewel hij nogal deprimerend is. Tommy Lee Jones en Hilary Swank spelen de hoofdrol.

De Ronde (één 22.10u) - herhaling van deze iconische reeks. Elke weekavond een aflevering.

Dinsdag 13/03:
Magda Goebbels: first lady of the Third Reich (Canvas 21.15u) - Franse documentaire over de vrouw van zowat de machtigste Nazi - naast Hitler. Spoiler: ze vermoordde haar 6-koppige kroost toen bleek dat Duitsland de oorlog verloren had.

Speed (VTM 22.45u) - nineties actiethriller met Keanu Reeves en Sandra Bullock. Ze moeten de bus aan een rotvaart rijdend houden. Spannend!

Woensdag 14/03:
300 (Zes 20.35u) - bijna geheel uit CGI opgetrokken film over een veldslag tussen de Spartanen en de Perzen. Gerard Butler blijft tot op de dag van vandaag een personage uit een videospelletje voor mij.
Grey's anatomy (Vijf 20.35u) - de dokters van het Grey Sloan Memorial Hospital zijn terug! Het veertiende seizoen zowaar! Juicht iedereen!

Doubt (Vijf 21.25u) - ironisch genoeg gevolgd door een advocatenserie waarin de vreselijke Katherine Heigl de hoofdrol speelt (klein feestje gehad toen ze uit GA verdween).

Donderdag 15/03:
Vandaag over een jaar (één 20.35u) - Cath Luyten interviewt mensen die vorig jaar een doel stelden om te zien of ze dat gehaald hebben. Tranen gegarandeerd.
MacGyver (Zes 20.35u) - reboot van de iconische reeks uit de jaren '80. Met nieuwe acteurs natuurlijk. Vier afleveringen na elkaar. Waarschijnlijk te vermijden.
Gattaca (CAZ 20.40u) - SF-film over een maatschappij waarin bij de geboorte het DNA onderzocht wordt. Wie erfelijke ziektes zou kunnen krijgen, vliegt aan de rand. Ethan Hawke bewijst dat hij tóch waarde heeft.

Vrijdag 16/03:
Inception (Canvas 21.15u) - Leonardo DiCaprio kan zich in het onderbewustzijn van mensen begeven. Het wordt op den duur nogal droom in droom in droom, maar het blijft een geweldige film.

Flightplan (Vijf 22.30u) - Jodie Foster speelt de pannen van het dak als een moeder die haar kind op een vliegtuig kwijtspeelt. Spannend.

Poldark (één 22.35u) - Seizoen drie van deze historische reeks. Ik heb er nog niets van gezien en ga er ook niet aan beginnen.
Coco avant Chanel (NPO2 23.25u) - biopic over Coco Chanel. Met Audrey Tautou in de hoofdrol.
Jordskott (Canvas 23.40u) - tweede seizoen van deze Zweedse thrillerserie. Ik moet nog het hele eerste zien...

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten