zaterdag 22 juli 2017

Waarom ik dit jaar niet meedoe aan Booktubeathon


Maandag 24 juli is het weer tijd voor de Booktubea-hon, de jaarlijkse leesmarathon van een week die wordt georganiseerd door Ariel Bissett op booktube (en andere kanalen).



De voorgaande twee jaren deed ik er enthousiast aan mee en haalde ook iedere keer de uitdagingen die vooraf gesteld werden.

Maar dit jaar zie ik het totaal niet zitten en dat vind ik verdomd jammer.

Wat is er aan de hand? Simpelweg: ik zit in een gigantische leesdip. Niet dat ik er elk komend blogbericht over ga klagen, maar ik heb deze maand gewoon nog maar 1 boek uitgelezen dat ik dan nog voor meer dan 50% in juni had gelezen. De rest van de maand waren er enkel strips.

Het grootste bewijs van de leesdip? De immer groeiende "Leesvoer van 't moment" hiernaast. Ik begin steeds in iets nieuws, in de hoop dat dát het boek zal zijn dat er mij gaat doorsleuren, maar het gebeurt maar niet en het lijstje wordt steeds langer.

De zin om dan in een volledige week er 7 boeken door te jagen (zelfs al zijn het "slechts" strips) is er helemaal niet bij mij...

En naast de leesdip zit ik natuurlijk nog met een voltijdse job, wat de leestijd serieus inkort en hoewel ik een volledig vrij weekend heb op het eind van die week, zie ik het niet zitten om dat helemaal te "verlezen".

Geen booktubeathon voor mij dit jaar en daar moet ik eventjes om treuren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten