zaterdag 29 juli 2017

Kijktips week 29/07-04/08


Alles komt terug, gewoon alles...

Onlangs dook op Netflix een nieuwe verfilming van The worst witch op, gebaseerd op een serie kinderboeken uit de jaren '70 en een nieuwe incarnatie van een serie die liep van 1998 tot 2001 en waar ik (schaamtelijk) naar keek toen die bij ons op de buis was.



Schaamtelijk? Jawel, want het was een serie voor kinderen en in 1998 was ik al lang wettelijk "volwassen", maar hield dat mij tegen om er van te genieten? Helemaal niet.

Van deze nieuwe reeks zag ik al 2 afleveringen, vooral dan omdat Mildred Hubble hier gespeeld wordt door Bella Ramsey, die in Game of Thrones ieders favoriete bad-ass speelt (na Arya): lady Lyanna Mormont.

't Is een leuke serie, maar overduidelijk voor kindjes.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 29/07:
Hotel Transylvania (VTM 17.20u) - leuke animatiefilm waarin zowat elk bekend filmmonster opduikt. Kijken met de kindjes.
Mike & Molly (Vijf 17.50u) - vorige week ontdekte ik toevallig dat het vijfde seizoen begonnen was. Ik had al 2 afleveringen gemist. Vier afleveringen na elkaar.

Vanilla sky (Vitaya 20.25u) - minderwaardige remake van Abre los ojos. Bekijk gewoon het origineel.
Resident evil: retribution (Q2 20.35u) - vijfde RE-film. Ik ga zéker kijken, want die heb ik nog niet gezien. Enkel voor liefhebbers van horrorfilms.

The craft (Vijf 22.40u) - film met tienerheksen, meer dan het bekijken waard, al is het uit nostalgie.

The Jane Austen book club (Vitaya 22.50u) - verfilming van een middelmatig boek. Maar 't is met Maria Bello.
Jagten (NPO2 23.15u) - deze werd al zoveel vertoond op tv, als je die nu nog niet gezien hebt, is het jouw eigen schuld. Kijken met andere woorden!

Zondag 30/07:
Ten oorlog (één 20.30u) - compilatieaflevering van deze reeks over WOI, met enkele nieuwe fragmenten. 't Is 100 jaar geleden he...

Maandag 31/07:
The fall (NPO2 22.45u) - het derde en laatste seizoen van deze Britse politieserie. Nog niet gezien? Kijken!

Dinsdag 01/08:
The girl with the dragon tattoo (Q2 20.35u) - enkel te bekijken voor mensen die niet tegen Zweedse films kunnen (die dan nog superieur zijn aan de remake). Vermijden dus.

Woensdag 02/08:
Robin Hood: prince of thieves (Vier 20.45u) - nineties nostalgie met Kevin Costner als een Amerikaans sprekende Robin en een magistrale Alan Rickman als de sheriff van Nottingham.

Donnie Darko (Canvas 22.15u) - getroubleerde tiener ziet monsterkonijn dat het einde van de wereld voorspelt. Gewoon kijken, 't is een fantastische film.

Donderdag 03/08:
Pride (NPO3 20.30u) - Britse komische film naar waargebeurde feiten: een homo-organisatie die de mijnwerkerstakingen in de jaren '80 kwam ondersteunen.

Casablanca (Canvas 22.20u) - de oerklassieker! Blijft goed te bekijken.

Vrijdag 04/08:
Black-ish (Fox 19.55u) - tweede seizoen van deze komische serie. Twee afleveringen per weekdag.

Wild wild west (Vier 20.45u) - nogal onnozele westernkomedie, maar perfect voor een vrijdagavond.
Calender girls (Vijf 21.25u) - de lokale boerinnenbond zoekt een manier om geld binnen te halen: het wordt een naaktkalender. Charmante film.

Veel kijkplezier!


1 opmerking:

  1. Pride vond ik echt een mooie film toen ik die een paar jaar geleden zag op Film Fest Gent. Donnie Darko ga ik zeker opnemen, het verhaal klinkt echt tof :D

    BeantwoordenVerwijderen