zaterdag 13 mei 2017

Kijktips week 13/05-19/05


Vandaag is het dan zo ver: de grote finale van het Eurovisie Songfestival wordt uitgezonden!

Versta mij nu niet verkeerd: de passie en adrenaline is er to-taal niet bij mij dit jaar.

Dinsdag keek ik naar de halve finale met meer dan één geeuw en de constante vraag: "Wanneer wordt het goed?" (Vals dat er toen gezongen werd, vals!)

Donderdag was het iets beter, ik had de indruk dat de artiesten in de tweede halve finale iets meer hun best deden om wat juister te zingen...

Maar het komt gewoon niet dit jaar, ik heb geen huizenhoge favoriet (die toch nooit wint) en er zijn slechts een achttal liedjes waarbij ik niet al krijsend uit mijn living zou willen vluchten.

We zien wel vanavond.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 13/05:
Van Gils & het Songfestival (één 20.15u) - Lieven Van Gils kijkt met Christophe Deborsu (megafan van het festival) vooruit naar de grote show.
Jumper (Vier 20.30u) - redelijk onnozele film over een jongen die van plek naar plek kan teleporteren. Goed voor wie niet naar het ESC kijkt vanavond. Wie zijn die mensen trouwens?
The Bourne Supremacy (Q2 20.35u) - tweede Bournefilm. Blijft goed.
Eurovisiesongfestival 2017 (één/NPO1/BBC1/ARD/... 21.00u) - voor de commentaar kijk ik naar BBC1 (Graham Norton!) maar de optredens worden op één bekeken, want da's in HD.

Süskind (Canvas 22.25u) - biopic over Walter Süskind, zelf jood, die heel wat joden gered heeft in WOII.

Zondag 14/05:
The taming of the shrew (één 13.55u) - Shakespeareverfilming met Elizabeth Taylor en Richard Burton. Toch één van mijn favoriete Shakespearestukken.

French lieutenant's woman (VTM 14.40u) - zowat de doorbraakrol van Meryl Streep. Klassieker op VTM.
British Academy Television Awards 2017 (BBC1 21.00u) - geef mij een awardshow en ik ben content. Benieuwd of ik iets van de programma's ken die genomineerd worden.

Maandag 15/05:
The pursuit of happyness (Zes 20.35u) - vreselijk melodrama met Will en Jaden Smith. Niet uit te kijken.
Rob Roy (CAZ 20.40u) - geslaagd historisch drama met Liam Neeson.

Dinsdag 16/05:
I know what you did last summer (Zes 20.35u) - één van die tienerhorrorfilms uit de jaren '90. Mijn cinematografische jeugd dus. Spannend en onnozel. Zo hebben we ze graag.

Woensdag 17/05:
The secret life of Walter Mitty (Q2 20.35u) - loser Walter Mitty beleeft het avontuur van zijn leven. Prachtige film!

Donderdag 18/05:
Typisch mensen (één 20.40u) - sociale experimenten, wie wil daar nu niet naar kijken?
Apple Tree Yard (Canvas 22.05u) - was onlangs nog op BBC te zien. Psychologische thrillerreeks met Emily Watson.

Vrijdag 19/05:
The dark knight (Vier 20.35u) - tweede Batmanfilm met Christian Bale. Heath Ledger laat een potlood verdwijnen.
Grace of Monaco (Vijf 21.20u) - biopic over Grace Kelly. Nicole Kidman doet haar best.
Outlander (één 22.10u) - EINDELIJK is dit terug!! Het tweede seizoen.

Hot fuzz (Q2 22.30u) - heerlijke komedie met twee incompetente agenten in de hoofdrol. Deel 2 van de Cornetto-trilogie (zoek het op).

Festen (NPO2 22.55u) - Dogmafilm over een familiefeest waar heel wat waarheden aan het licht komen. Het loopt natuurlijk uit de hand.

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten