maandag 1 mei 2017

April wrap-up


De afgelopen maand heb ik mijn Goodreads Reading Challenge bijgesteld. Enkel en alleen omdat het veel te hard ging naar mijn mening. Ik had mijn totaal te lezen boeken op 100 ingesteld en in april haalde ik al de kaap van 60 "boeken". Nieuwe challenge: 150 te lezen items.

En net als de vorige twee jaren zal ik daar - waarschijnlijk - schandalig over gaan.

Maar hoe zit het nu in werkelijkheid?
Ik heb in 2017 tot nu toe 17 boeken gelezen, de rest waren strips en graphic novels, en van die 17 waren er 4 kinderboeken (waarvan 2 prentenboeken) en een YA-boek geschreven in free verse, dus ook zo uit. Maar ik heb er ook al 2 serieuze volumes op zitten (+500 pagina's), dat compenseert dan weer.

In april las ik 19 dingen: 4 boeken, 7 strips, 7 comic trades (bundels van 3 à 5 comics) en 1 vuistdikke graphic novel.

Niet slecht.

Boek van de maand wordt het boek dat ik op de allerlaatste dag van de maand uit las:

The Lonely Hearts Hotel - Heather O'Neill

Dit getroebleerd sprookje wist in zijn tweede helft mijn hart te veroveren en wil ik echt aan iedereen aanraden.

Oh ja: ik gaf het vier sterren, maar ik neig toch meer naar 4.5.

Bespreking hier.

Andere viersterrenboeken:

Waarvan wij droomden - Julie Otsuka

Bespreking hier.

The time machine - H.G. Wells

Bespreking hier.

Het enige driesterrenboek:

One - Sarah Crossan

Bespreking hier.

De viersterrenstrips van de afgelopen maand:

American Vampire #7-8 - Scott Snyder en Rafael Albuquerque

Volume 7
Vertigo, 2015
144 p.
Niet vertaald

Volume 8
Vertigo, 2016
144 p.
Niet vertaald

Met volume 7 begint een nieuwe cyclus in het American Vampire verhaal. Er duikt namelijk een eeuwenoud kwaad op: de Gray Trader.

Skinner Sweet, Pearl Jones en Calvin Poole - de enige Amerikaanse vampiers - gaan de strijd aan met dit mythische beest. En daarvoor moeten ze zelfs de ruimte in...

Vampires in space, 't is ne keer iets anders.

Saga #7 - Brian K. Vaughan en Fiona Staples

Image, 2017
152 p.
Niet vertaald

De kleine Hazel en haar familie komen terecht op een komeet om hun ruimteschip te laten bijtanken. Maar op deze ruimtebrok is al eeuwenlang een strijd gaande en ze moeten onder de radar zien te blijven...

Schattige diertjes, rauwe seks, epische strijdtonelen en pure familieliefde, deze strip heeft het allemaal.

Waar de vorige delen lichtjes teleurstelden, lijkt volume 7 de oude schwung teruggevonden te hebben.

Aanrader!

De zaak Krimson #1 (De kronieken van Amoras) - Marc Legendre en Charel Cambré

Standaard, 2017
54 p.


Mijn bespreking op Goodreads:

Vier sterren, een voorzichtige rating, want de gewone Amorasreeks startte voor mij ook dik ok.

Deze "De zaak Krimson" is in elk geval een verademing na het hele Amoras-fiasco. Hopelijk kunnen ze het dit keer volhouden. *fingers crossed*

Persepolis - Marjane Satrapi
Bespreking hier.
Paper girls #2 - Brian K. Vaughan en Cliff Chiang

Bespreking hier.

Zelfs driesterrenstrips kregen een bespreking op mijn blog:

Alice Matheson #1-2 - Istin, Vandaele

Bespreking hier.

Deze hadden vier sterren kunnen krijgen als de vertaling niet zo amateuristisch was...

Alles wat ik las in april.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten