zaterdag 6 februari 2016

Het nieuwe tv-seizoen, week 6


Ook deze week zijn er nog een aantal nieuwe of terugkerende programma's te vinden op Vier en Vijf. Maar eerst een overzichtje van waar ik afgelopen week naar gekeken heb en wat ik er van vond.

Op Vijf startte 2 weken geleden de reeks 666 Park Avenue in de namiddag op zondag. Hoewel dit zo'n serie is die ik aan niemand aanbeveel (zie ook The witches of East End), kan ik er mij toch in vinden: je hebt een prachtig, mysterieus en griezelig gebouw op Park Avenue dat heel wat geheimen herbergt en een jong koppel dat er zijn intrek neemt. Is Locke van Lost de duivel die hier alle touwtjes in handen heeft? Of eerder Wilhelmina van Ugly Betty? (Ja, ja, die mensen hebben namen: Terry O'Quinn en Vanessa Williams...) Ik ben fan!

Maar waarom wordt de serie vanaf volgende week verbannen naar een uitzenduur midden in de nacht op zondag? Ik begrijp dat niet...

De Mol op maandag: meteen terug het molgevoel van al die jaren geleden. Nog geen enkel idee wie de mol kan zijn, maar Hanne (die West-Vlaamse) werkte al serieus op mijn systeem...

Een kwestie van geluk op woensdag: hier ga ik dus niet meer naar kijken. Schone tv? Pure ergernis, ja... Ik heb mij van begin tot einde zitten ergeren aan die bende marginalen in het programma. De enige die er positief uitkwam was die spoedverpleegster, de rest mag voor mijn part verdwijnen in de annalen van de VRT.

Temptation Island op woensdag: had ik opgenomen, maar ik heb de aflevering zelfs niet kunnen uitkijken. Sorry, maar idioten die hun relatie willen testen is nu niet meteen my cup of tea. En wat voor lelijke loeders zijn die verleiders zeg...

Nicholas op donderdag: hiervan had ik het vorig seizoen de meeste afleveringen gemist, maar ik vind het wel aangenaam om mij in de zetel te zitten afvragen hoe hij het nu juist doet. Nicholas is net niet over het randje van te arrogant, maar dat kan nog veranderen.

De bril van Martin op donderdag: nog eens human interest, maar dan van de meer verteerbare soort dan dat onding op één. Dit wil ik nog wel een paar keer uitzitten.

Vermist op donderdag: ik was tegen dat moment al serieus ziek aan het worden en kan mij met de beste wil niet meer herinneren waarover de aflevering ging. Volgende keer beter.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 06/02:
Paranorman (VTM 15.20u) - stop-motionfilm over een jongetje dat met de doden kan praten. Softe griezel voor het hele gezin. Niet duidelijk of het om de originele versie gaat.
Le bureau des légendes (Canvas 20.30u) - nieuwe zaterdagavondreeks op Canvas, meteen goed voor 2 afleveringen. Aangekondigd als de Franse Homeland, ik ga al niet kijken.
Imagine me and you (Vijf 20.30u) - Romantische komedie waarin een bruid voor het altaar verliefd wordt op een andere vrouw. Ik hou wel van deze film.

Banshee (Acht 20.35u) - voor wie de pilootaflevering van deze serie gemist heeft op donderdag, een nieuwe kans.
Het zijn net mensen (Vier 20.35u) - Deze grappige dierenquiz is ook terug, gasten zijn Margriet Hermans en Tom Waes.
Waitress (Vitaya 20.40u) - weinig bekende maar aangrijpende en ook grappige film, over een taartenbakkende serveerster. Kijken!

Finding Neverland (één 21.05u) - biopic over James M. Barrie, de schrijver van Peter Pan. Met Johnny Depp en Kate Winslet. Kijk en ween (dat deed ik toch).
't Is gebeurd (Vier 21.25u) - duik in het archief van Vier, Vijf en Woestijnvis. Staat waarschijnlijk garant voor enkele lachbuien.
Sparkle (Vitaya 22.45u) - laatste wapenfeit van Whitney Houston (wat films betreft). Geen idee of het eigenlijk goed is.
Incendies (NPO2 23.30u) - Prachtige film over een tweeling op zoek naar hun roots. Dikke aanrader!

Zondag 07/02:
Los flamencos (VTM 21.10u) - enkel voor de volledigheid en absolute afrader uit het Vlaamse filmgenre. Misschien te verteren door FC De Kampioenenfans...

Maandag 08/02:
Dox: Valentine Road (Acht 20.35u) - documentaire over de moord op Larry King, een jonge homo die door een klasgenoot vermoord werd.
The Americans (Canvas 23.05u) - herhaling van het eerste seizoen van deze spionagereeks, elke weekdag een aflevering. Draait om een Russisch spionnenkoppel in het Amerika van de jaren '80.

Kijk: 2 keer Kerri Russel aangeraden in dezelfde week!
Dinsdag 09/02:
Iron Man (2BE 20.35u) - eerst film over Tony Stark, de geniale uitvinder uit de Marvel-stal.
Defiance (2BE 22.50u) - joodse verzetsstrijders in een bos in Wit-Rusland tijdens WOII. Met Daniel Craig.

Woensdag 10/02:
Beste kijkers (VTM 21.25u) - mijn wekelijkse lachen, gieren, brullen-programma is terug!

Vrijdag 12/02:
Dawson's Creek (Vijf 15.40u) - Vijf haalt deze tienerdramareeks nog eens van onder het stof. Het hoofd van Dawson blijft iets raar...
We bought a zoo (VTM 20.35u) - stroperig drama over een weduwnaar die een zoo koopt en alles wat daarmee gepaard gaat.
The dark knight (Vier 20.35u) - schitterende Batmanfilm met een sublieme Heath Ledger als The Joker. Kijken!

The last king of Scotland (Canvas 21.05) - biopic over Idi Amin. Een Oscar voor Forest Whitaker als voorgaande, daarnaast ook met James McAvoy.
Rob Roy (VTM 00.30u) - reeds klassiek drama over de Schotse Rob Roy, gespeeld door Liam Neeson. Aangrijpend.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten