zaterdag 27 februari 2016

Het nieuwe tv-seizoen, wanneer stopt dit?


En ook de komende week dienen er zich nieuwe tv-programma's aan, het houdt gewoon niet op...

Rant nummer 1: tot vorig jaar kon ik op Proximustv kijken naar de Oscaruitreiking via de Duitse zender ProSieben, ze zonden daar de uitreiking integraal uit zonder Duitse commentaar. Ik was 2 jaar lang gelukkig... Tot Proximus een aantal maanden geleden besloot om zowel ProSieben als Sat1 uit hun programmatie te gooien. Ik keek wel naar die zenders he!!

Geen Oscarnacht voor mij dus nu zondag...

Rant nummer 2: over de toch niet zo fabuleuze serie Coppers op VTM.

De boeken, geschreven door Toni Coppers (ze hebben écht lang nagedacht over de serietitel, zeg...), heb ik niet gelezen, daar kan ik dus geen oordeel over vellen, maar waarom moet Liese Meerhout in de serie potdorie een dun doorslagje van Saga Norén uit The bridge voorstellen???

Nu The bridge terug begonnen is op ZDF, valt het mij nog veel harder op dan in het begin van Coppers:

Het ongekamde haar!
De openstaande lange mantel!
En de f*cking klassieke auto waar ze mee rijdt!

Saga en haar auto
Liese en haar auto die zelfs bijna dezelfde kleur heeft...
Wat waren ze aan het denken bij VTM? Dat mensen dat niet gingen merken omdat Canvaskijkers niet naar VTM kijken? Think again...

Maar genoeg hierover, over naar de kijktips voor de komende week:

Zaterdag 27/02:
Maverick (één 21.05u) - western met Jodie Foster en Mel Gibson, ze werden op de set vriendjes, vandaar dat ze hem nu door dik, dun en waanzinnig blijft steunen...

Ocean's thirteen (Vier 22.05u) - vorige week zonden ze in de plaats hiervan The legend of Zorro uit. Herkansing.
The mummy: tomb of the dragon emperor (2BE 22.25u) - derde mummy-film, nog steeds met Brendan Fraser, maar zonder Rachel Weisz, enkel voor de volledigheid te bekijken.
Soul kitchen (Canvas 22.40u) - Duitse film over soulmuziek en de gerechten die er mee gepaard gaan, een mindere film van Fatih Akin (maar nog lang niet zo dramatisch slecht als Gegen die Wand).
Carnage (NPO2 23.30u) - de tweede keer Jodie Foster op de avond, hier in de verfilming van een toneelstuk in regie van Roman Polanski. Kindjes die iets mispeuteren en ouders die dan uit hun dak gaan...
Hitchcock (VTM 23.40u) - biopic over Alfred Hitchcock, met Anthony Hopkins in de hoofdrol, ook met Helen Mirren.

Maandag 29/02:
Fear the walking dead (AMC 22.00u) - prequel van The walking dead, toen de "walkers" nog niet zo vergevorderd afgetakeld waren. AMC zal na het eerste seizoen meteen doorgaan met het tweede dat dan net in de VS begonnen is.

Rubber (Acht 23.15) - wil je eens een hele vreemde film zien, dan is Rubber de ideale kandidaat. Hoofdrol is weggelegd voor een autoband - jawel, een autoband...

Dinsdag 01/03:
De noodcentrale (één 20.35u) - blik achter de schermen van de Antwerpse noodcentrales, kan interessant zijn.
Mijn Pop-up restaurant 2016 (VTM 20.35u) - hier kijk ik al een paar jaar niet meer naar en nu er toch geen kandidaten in Oost-Vlaanderen zitten, voel ik mij al helemaal niet geroepen...
Moerkerke en de mannen (VTM 22.10u) - Cathérine Moerkerke stapt exclusieve mannenbastions binnen, deze week: priesters.

Elektra (2BE 22.45u) - moet zowat de slechtse superheldenfilm ooit zijn, hou u er ver van.

Woensdag 02/03:
Hanna (2BE 20.35u) - actiefilm met een goed spelende Saoirse Ronan en comicbookvillain Cate Blanchett, voor de liefhebbers.
Safe haven (Vitaya 20.35u) - voor wie wat laxeermiddelen nodig heeft: een verfilming van een boek van Nicholas Sparks...

Donderdag 03/03:
Mijn pop-up restaurant 2016 (VTM 20.35u) - deze ongein komt dus 2x per week op uw beeldbuis.
Terug naar eigen land (Vier 20.35u) - Martin Heylen neemt 6 BV's mee naar de plekken waar vluchtelingen vandaan komen, belooft heftig te worden.

Django unchained (2BE 20.35u) - western van de hand van Quentin Tarantino. Harde, ruwe, gruwelijke en briljante film.
Alloo in de psychiatrie (VTM 21.50u) - na de (buitenlandse) gevangenissen, de wegpolitie en de lokale politie, werpt Luk Alloo nu zijn licht op de psychiatrie. Kan boeiend zijn.


Vrijdag 04/03:
Crash (Canvas 21.05u) - smeltkroes Los Angeles en hoe mensen daarin proberen te overleven.
American hustle (NPO3 22.25u) - Oscarnominatiereus vorig jaar (niets gewonnen). Ik heb het 15 minuten uitgehouden en toen kon ik niet meer met de ridicule kapsels en kledij uit de jaren '70...
La vie d'Adèle (NPO2 23.25u) - onlangs nog op Canvas te zien, herkansing nu op NPO.
Bee season (VTM 23.45u) - sentimentele Richard Gerefilm, meer moet je niet weten.


Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten