donderdag 2 juli 2015

June wrap-up


Juni was een beetje een flauwe leesmaand als ik Goodreads mag geloven:

23 gelezen exemplaren (3 boeken en 20 strips voor wie zou panikeren), maar slechts twee kregen de volle 5 sterren van mij, negen toch 4 sterren en eentje zelfs 2 sterren...

Voor de duidelijkheid: 1 ster is voorbehouden voor boeken die rot-, maar dan ook rotslecht zijn en zo zijn er niet echt veel. Dit jaar kreeg nog geen enkel boek deze straf, 2 sterren is dus echt afkeuring bij mij...

Saga book two en three - Brian K. Vaughan.


De enige werken die van mij de volle 5 sterren kregen.

Het verhaal van Marko en Alana gaat verder, nog steeds verteld door hun dochter Hazel.
Bizarre figuren duiken hier en daar op en het hele bloedvergieten gaat serieus door.

Het vierde deel kreeg van mij 4 sterren omdat ik het net iets minder vond dan zijn voorgangers, maar het is zéker het lezen waard, al is het maar omdat je wil weten hoe het verder gaat.

Rachel Rising volume 3-4 - Terry Moore.


Vier sterren voor de drie volgende delen van deze serie. Nog steeds sterk qua verhaal en tekeningen, maar bij het eerste deel was ik ver van mijn sokken geblazen en deze hadden dat ook nog, maar niet zo sterk.

Het nachtcircus - Erin Morgenstern


De enige roman die van mij in juni 4 sterren kreeg, maar ik ben er nog steeds niet goed uit waarom...

Het is een beetje moeilijk om te zeggen waar het boek over gaat, maar de sfeerschepping is zeker magisch te noemen. En als "het verveelde niet" een criterium mag zijn, verdient dit boek zeker die waardering.

Er waren nog een paar 4-sterrenstrips, maar bovenstaande was echt het beste wat ik in juni onder ogen kreeg.

De 2 sterren waren voorbehouden voor Eenmalige zonde van Stephen King, een boekje met twee van zijn kortverhalen. Het eerste verhaal, met dezelfde titel als het boek, was nog best te pruimen en zou op zichzelf 3 sterren gekregen hebben. Maar het tweede verhaal, Blockade Billy, was nog maar eens een honkbalgeschiedenis die totaal vervelend en oninteressant was, 2 sterren voor het geheel dus...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten