zondag 4 februari 2018

Januari favorites


Eerlijk? Ik ben blij dat januari voorbij is...

En dat is niet omdat ik één van die zagen ben die "zonlicht" nodig heeft, maar omdat nu eindelijk de verplichte nummertjes i.v.m. de feestdagen voorbij zijn en ik weer wat rust in mijn hoofd kan proberen te krijgen (enkel nog tot na 14 februari zien te overleven, want nu wil de "commercie" nog snel een mens toch wel eventjes laten weten dat hij/zij niks waard is als je geen partner hebt).

De donkere maanden, vooral omdat de mensheid donkere gedachten in je hoofd steekt. L'enfer, c'est les autres zei ooit een heel slimme man (en ja, ik weet dat het Sartre was, 'k heb zelfs het boek in het Frans gelezen...).

Maar er waren enkele lichtpuntjes (hoewel ik er voor in het donker moest gaan zitten), zo ging ik maar liefst 3 keer naar de cinema, waarvan 2 keer gratis. En 't was telkens in de Sphinx in Gent te doen.

Ik ging naar de avant-première van Rabot, genoot van de hier onuitgegeven film My friend Dahmer en zag degelijke Duitse cinema met Aus dem Nichts.

Quizzen stond in januari op een laag pitje. Er werd meegedaan aan 1 quiz, maar we werden daar toch mooi tiende op 67 ploegen.

Op mijn eigen kleine scherm zag ik ook enkele leuke dingen en daar kan ik niet voorbij Big little lies.

Canvas trakteerde zijn kijkers op een aflevering per weekdag van deze schitterende tv-reeks die al zowat elke denkbare prijs in de wacht wist te slepen.

Hier kan ik enkel zeggen: dank u, Canvas.

Voor wie dit nog niet zag en supersnel is: alle afleveringen (het zijn er 7) staan nog een dag of zo online op vrt.nu.

Maar ook op BBC1 wisten ze wat ik wou zien en drie weken na elkaar kon de kijker daar genieten van de documentaire Big cats.

Daar leerde ik deze kleine hartenbreker kennen:



Ik heb heel wat bijgeleerd over katachtigen. Vooral dan dat we over de kleine wilde katten zo ver als niets weten.

En dan was er nog een onverwachts cadeautje van Proximus: door een panne begin januari (waar ik weinig last van had), kregen alle abonnees twee weken gratis de betaalzenders in het programma. En daardoor zag ik dus al 4 afleveringen van The handmaid's tale.

Het is gewoon alles wat ik er van verwacht had...

Januari is nieuwjaarsmaand en aangezien we bij ons in het gezin geen cadeautjes uitwisselen op kerstdag, maar op nieuwjaarsdag, heb ik een kleine nieuwjaarshaul:

We blijven in een thema...
En natuurlijk is er ook een book haul in januari:

Eind 2016 kocht ik het laatste boek van Carrie Fisher, The princess diarist, maar ik kreeg eind vorig jaar het idee dat ik ook haar andere memoires eens zou moeten lezen. En nu heb ik er dus 3 ongelezen in huis... Het boek van Mara Wilson (bij iedereen bekend als Matilda uit de gelijknamige film) schijnt ook de moeite te zijn. Ze is nog maar 30, maar heeft heel wat te vertellen. Nu nog de tijd vinden om het te lezen...

Er landden ook twee trade paperbacks in mijn brievenbus. Die was ik eventjes vergeten, wegens voorbesteld in augustus of zo. Saga 8 heb ik intussen al gelezen, voor The wicked and the divine moet ik nog wat tijd vinden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten