donderdag 22 februari 2018

February cosy reading night


Gisteren was het weer Cosy Reading Night!

De grappige Lauren van Lauren and the books organiseerde dit opnieuw (niet dat ze veel moet doen, ze geeft de datum en iedereen die wil, kan meedoen) en ik zag het terug helemaal zitten.



Het leesfestijn liep van 20.00u tot 23.00u, maar aangezien ik tot 20.00u moest werken, zat ik pas tegen 20.30u gelaarsd en gespoord (zijnde: in pyjama en met snacks) in de zetel.

Lauren doopte februari om tot femmuary en haar doel deze maand is om enkel boeken van en over vrouwen te lezen. Girl power enzovoort...

Zelf doe ik niet mee aan dit evenement, maar de boeken die ik wou lezen pasten - een beetje - in dit thema:

Een Duits leven vertelt het verhaal van Brunhilde Pomsel, die de secretaresse van Goebbels was tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dit boek was ik al aan het lezen en het eerste uur van mijn leesmarathon werd hieraan besteed.

Ik las zo'n 60 pagina's en zat verschillende keren met ongeloof te lezen. Wanneer het boek uit is, volgt een bespreking, zoveel is zeker.

De rest van de avond las ik verder in A little life van Hanya Yanagihara. Dit boek wordt gelezen in mijn leesclub voor de bijeenkomst van 6 april, maar aangezien het zo'n klepper is, ben ik er al in bezig.

Hiervan werden zo'n 38 pagina's gelezen want mensen, dit gaat niet vooruit - kleine druk, dik boek, do the math. Chance dat ik het nog zie zitten want anders lag dit boek al lang aan de kant...

Maar Cosy Reading Night is niet enkel en alleen lezen, er wordt ook wat af gesnoept op die avonden en bij mij stond het volgende op het menu:

Die zalmpralines (jawel, dat is een term) zijn heerlijk en telkens ik in de Carrefour kom, moéten die gewoon in de kar. Gelukkig was ik op dinsdag daar boodschappen gaan doen en kon ik er dus gisterenavond van genieten.

De pretzel pieces met honingmosterd en ui zijn eveneens overheerlijk. Ik leerde deze snack kennen in Duitsland en gelukkig kan je er hier ook aan geraken.

't Was lekker.

Qua drank ging ik het weer in de mierenzoete hoek zoeken:

Bij Carrefour kan je in hun Amerikaanse hoekje Fanta in alle mogelijke smaken vinden en ik ging deze keer voor de druivensmaak. Zoet, zoeter, zoetst en vooral heel artificieel (paarse Fanta, het blijft raar) maar het heeft ook gesmaakt.

Opnieuw een geslaagde Cosy Reading Night, maar hopelijk is de volgende eens niet op een woensdag want ik verlies dan steeds een half uur leestijd omdat ik zo laat moet werken...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten