donderdag 2 februari 2017

Januari favorites


Er gebeurde voor mij in januari niet echt veel, maar toch heb ik een paar favorietjes weten bijeen te sprokkelen.

Eerst en vooral: ik ging maar liefst 5 keer naar de cinema! Dat was niet echt gepland, maar ik vind het wel straf van mezelf...

De vier eerste films gingen van héél hard naar uitgekeken (Passengers en Souvenir) naar superleuk (A street cat named Bob) tot de beste die ik in de cinema zag die maand (The handmaiden).

De vijfde zag ik op de laatste dag van de maand, op kosten van het Filmfestival.

Ja, vriend zijn van het festival begint zijn vruchten af te werpen: sinds maandag 30/01 heb ik een gratis maandabonnement op De Morgen en voor 31/01 kreeg ik 2 kaarten voor de avant-première van Moonlight (vanaf 01/02 in de zalen). En er was zelfs een gratis drankje voorzien! Ze mogen dat nog doen daar op het Filmfestival...

Moonlight is momenteel genomineerd voor 8 Oscars, waaronder beste film. Maar eerlijk? Ze hebben daar elk jaar een excuustruus nodig in die categorie en dit jaar is het blijkbaar deze geworden. Want waarover gaat het? Het leven van een zwarte jongen (check), die een moeilijk thuissituatie heeft en gepest wordt (dubbelcheck) én daarbovenop moet zien om te gaan met het feit dat hij homo is (trippelcheck).

De enige nominatie voor deze film die ik terecht vind, is die voor originele soundtrack. De muziek was eens niet het gangbare raplawaai, maar een klassiek aandoende score waar ik mij zeker in kon vinden.



Was het een slecht film? Helemaal niet, ik ben zeker blij dat ik hem gezien heb, maar grote potten zal hij niet breken...

Er werd naast cinema ook nog een beetje gequizd:

Geen podiumplaatsen deze keer, maar telkens toch bij het eerste kwart geëindigd, wat een goeie prestatie is.

Bij het Kruidvat loopt momenteel een actie waarbij je een gratis geurkaars van Nivea kan krijgen als je 2 Niveaproducten koopt:

www.kruidvat.be
Ik daar meteen naartoe en nu heb ik dus een kaars die heerlijk naar de creme uit de donkerblauwe doos ruikt! Ze zouden die dingen ook gewoon moeten verkopen, vind ik...

En mijn TBR is wat groter geworden:

Beide boeken kreeg ik als nieuwjaarscadeautje. De Rachel Rising Omnibus bundelt alle 7 delen van de strip en aangezien ik het laatste nog moet lezen en de rest niet in huis heb, was dit mooi meegenomen.
In A little life was ik al begonnen, maar ik raakte slechts tot pagina 170. Hopelijk lukt het mij nu om die baksteen van een boek uit te lezen...

Ik ben daarnaast ook heel beïnvloedbaar want toen ik Marcia van oogopdetoekomst op haar blog uit haar dak zag gaan over De oversteek, wou ik die ook in huis halen. Momenteel voor 12.50€ te koop in de boekhandel - en dat voor een boek met 994 pagina's!
Wisseling van de wacht is dan weer het derde deel uit de Bill Hodgestrilogie, waarvan ik in 2016 het eerste deel las. Nu heb ik ze dus alledrie in huis voor als de nood tot lezen zich voordoet.


1 opmerking:

  1. Zo leuk dat je De Oversteek ook gekocht hebt! Hopelijk beleef jij er net zoveel plezier aan als ik :D

    BeantwoordenVerwijderen