zaterdag 4 mei 2024

Kijktips week 4/5-10/5

Een beetje later dan normaal - maar tenminste nog op zaterdag - omdat het vandaag Free Comic Book Day was.

Daarvoor trok ik naar World's End Comics in Gent en nadat ik mijn "buit" had afgerekend, liep ik een oude bekende tegen het lijf waarna een babbel van een uur of 2 volgde - een geslaagde middag zou ik zo zeggen.

Kijktips voor de komende week:

Zaterdag 4/5:
Black widow (VTM2 20.25u) - Black Widow kreeg eindelijk haar eigen film nadat ze al dood was gegaan in het MCU. 't Is dan ook een prequel. Maar ik vond 'm leuk, wat wil je als naast Scarlett Johansson ook Florence Pugh en Rachel Weisz meedoen!

Zondag 5/5:
Glass (VTM2 19.55u) - laatste uit de superheldentrilogie van M. Night Shyamalan (veel films van hem op tv de laatste weken). 
ABBA: against the odds (NPO3 20.14u) - werd al uitgezonden op VRT, nu op Nederland maar wel in 1 keer.

Kick-ass (VTM3 20.30u) - leuke superheldenfilm over een jongen zonder speciale krachten die heldendaden begint te verrichten.

Kong: Skull Island (Play6 22.45u) - herhaling van vorige week.

Maandag 6/5:
Máxima (VTM 21.55u) - fictieserie over de Nederlandse koningin Máxima. De trailer spreekt me al helemaal niet aan...

Dinsdag 7/5:
Flightplan (VTM4 20.35u) - thriller met Jodie Foster die haar dochtertje kwijtraakt op een vliegtuig.

HPI (La Une 20.20u) - vierde seizoen van deze leuke komische misdaadserie. Twee afleveringen na elkaar.

Eurovisiesongfestival (VRT1, NPO1, BBC1 21.00u) - mei is songfestivalmaand! Vanavond de eerste halve finale. Ik heb nog niets beluisterd want ik wil er blind in gaan.

Woensdag 8/5:
Het grote songfestivalfeest (NPO3 20.23u) - werd al in 2 delen uitgezonden op VRT1, NPO doet het in 1 keer.

A clockwork orange (Play6 20.35u) - bravo voor Play dat ze deze klassieker ook eens uitzenden!

Mustii, de weg naar Malmö (VRT1 20.50u) - special over onze kandidaat voor het songfestival dit jaar. We gaan er geen potten mee breken, dat is al zeker.
Miss (VRTCanvas 23.30u) - leuke Franse film over een missverkiezing. Was één van de eerste films die ik in de cinema zag toen deze terug open gingen na corona.

Donderdag 9/5:
A star is born (Play5 20.35u) - de versie met Lady Gaga en Bradley Cooper. Ik was geen fan.
Eurovisiesongfestival (VRT1, NPO1, BBC1 21.00u) - tweede halve finale waarin zowel onze Mustii als de Nederlandse Joost Klein deelnemen. Wie van de twee zal het halen (ik duim alvast voor Joost).

Vrijdag 10/5:
Annika (VRT1 14.35u) - herhaling van het eerste seizoen van deze Britse misdaadserie. Maar wanneer wordt seizoen 13 van Murdoch Mysteries nu eens uitgezonden? Daar wacht ik al meer dan een jaar op...
Godzilla (Play4 20.35u) - mei is King Kong / Godzilla maand bij Play. 'k Zal misschien eens kijken, 'k heb een heleboel van die films nog niet gezien.
Deux (VRTCanvas 21.15u) - aangrijpend portret van twee oudere vrouwen die een relatie hebben maar niemand mag het weten. En dan begint er eentje te dementeren...

The big chill (VRTCanvas 22.55u) - staat nog onbekeken van een vorige uitzendbeurt op mijn decoder...

Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten