zaterdag 26 maart 2016

Kijktips week 26/03-01/04


Tja, aangezien de afgelopen week mijn normale kijkschema helemaal overhoop werd gegooid (enkel Grey's Anatomy en The Blacklist speelden op hun normale uur) en ik niet de hele avond op doem-tv wou zitten kijken, bood de dvd-speler soelaas.

En wat beter dan een rijtje afleveringen van Xena: Warrior Princess om het brein wat afleiding te bieden? In mijn ogen niets, want dat is voor mij het ultieme comfortkijken...

Bij deze heb ik het hele eerste seizoen afgewerkt. Geen paniek: ik was al langer naar dit seizoen aan het kijken, maar heb dus de resterende afleveringen er deze week doorgejaagd omdat er toch niets anders op tv te bekijken viel.

Onder voorbehoud de kijktips voor de komende week:

Zaterdag 26/03:
The parent trap (één 15.25u) - de versie met Lindsay Lohan, puur genieten voor de hele familie.

The last airbender (2BE 18.35u) - neem een schitterende tekenfilmreeks (Avatar), gooi er een gedoemde regisseur tegenaan (M. Night Shyamalan) en maak de slechtste film van de eeuw...
The Avengers (2BE 20.25u) - meer dan geslaagde superheldenfilm.
Ever after: a Cinderella story (Vitaya 20.40u) - de jaren '90 kende een massa "adaptations", hier kan je Drew Barrymore als Assepoester aan het werk zien.
Rien à déclarer (één 21.15u) - grappen en grollen met Benoît Poelvoorde en Danny Boon. Vond je Bienvenue chez les Ch'tis fantastisch? Ga ervoor!
Indiana Jones and the kingdom of the crystal skull (Vier 22.05u én BBC1 23.45u) - vierde Indy-film en een volledig overbodige als je het mij vraagt. Maar de vijfde is al in de maak! (oh boy...)

Zondag 27/03:
Ice age : the great egg-scapade (VTM 19.55) - paaskortfilm van de succesvolle ijstijdtekenfilmreeks, ik ga alvast kijken! (of het opnemen)
Charlie's Angels (VTM 21.10u) - best genietbare spionagekomedie met een trio badass "angels".
Philomena (NPO2 22.15u) - waargebeurd Brits drama, goed voor wat tranen.

Maandag 28/03:
Monty Python's life of Brian (Acht 20.35u) - mijn favoriete paasfilm! Compleet respectloos natuurlijk...

The good wife (Vijf 22.25u) - Vijf pakt uit met het derde seizoen.
Law & Order: Special Victims Unit (Vijf 23.20u) - mijn favoriete kommer en kwel-reeks is ein-de-lijk terug met het 14de seizoen! Opgelet: de reeks verhuist van Vier naar Vijf...

Dinsdag 29/03:
Mean Creek (2BE 22.10u) - drama over een bende pestende tieners. Sterke film.

Woensdag 30/03:
Patrouille Linkeroever (VTM 20.35u) - nieuwe Vlaamse komische reeks, ik hou mijn hart al vast...

Beautiful creatures (Vitaya 20.35u) - tienerfilm naar een tienerboekenreeks. Maar best te pruimen.
Jackie Brown (2BE 22.30u) - Tarantinofilm, wat moet je nog meer weten?

Donderdag 31/03:
How to get away with murder (één 22.55u) - één start met het 2de seizoen, deze reeks kon mij echter nauwelijks boeien...
House M.D. (VTM 00.05u) - VTM begint van het prille begin met deze reeks, die mij ook nooit kon boeien...

Vrijdag 01/04:
Hinterland (één 20.35u) - recyclage uit eigen huis: na eerst op Canvas, kan je nu op één naar deze vierdelige reeks kijken.
Terminator: judgment day (2BE 20.35u) - tweede terminatorfilm, met de grandioze Robert Patrick als de T-1000!
Calendar girls (Vijf 22.25u) - een bende middelbare vrouwen in hun evakostuum op een kalender? Feelgood zoals het hoort.
Midnight in Paris (NPO2 23.30u) - één van de laatste goede Woody Allens, prachtig in Parijs.

Veel kijkplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten