donderdag 7 januari 2016

Het nieuwe tv-seizoen, week 2


De week is nog niet volledig voorbij, dus alle nieuwe tv-programma's van de afgelopen week zijn nog niet bekeken, maar van wat ik wél al gezien heb, kan het beter.

Zelfs ouwe getrouwe Downton Abbey, waarvan nu écht de aller- allerlaatste aflevering (de kerstaflevering van 2015) werd uitgezonden op NPO2, was licht teleurstellend...

Überbitch lady Mary kreeg zowaar een hart voor haar veelgeplaagde zus Edith en mr. Barrow, de homoseksuele love to hate him footman (of wat dan ook...) bleek een toffe peer te zijn waarvoor alles in orde kwam en al de rest moest netjes afgehandeld worden. Nee, geef mij maar drama dan in plaats van dit zeemzoeterige kerstgewauwel.

Eurosong 2016 werd een serieuze afgang. De vijf kandidaten toonden vooral hoe je het niet moet doen en waarom Laura Tesoro de gedoodverfde winnaar is, zal ik in geen honderd jaar begrijpen. Dat kind kan een beetje zingen, maar heeft totaal geen podiumprésence. Maar zoals steeds ken ik blijkbaar niets van muziek want mijn favorieten in zangwedstrijden winnen nooit...

Eurosong werd gevolgd door Den elfde van den elfde, de nieuwe zondagavond fictiereeks op één van Tom Van Dyck. En ook daar was het een mèh-gevoel, gepaard aan déjà-vu, want waarom lijken de laatste jaren al die Vlaamse series zo hard op elkaar? Met dat kneuterige Vlaamse boerengedoe (wéér varkens na Bevergem) en de steeds weerkerende personages. Ook Humo ervoer blijkbaar een gelijkaardig gevoel.

Via Annemie is ook terug op één en het kon mij niet echt boeien, maar dat zal waarschijnlijk meer aan het onderwerp gelegen hebben. Volgende week volgt ze een joodse familie die van België naar Israël verhuist om "veiliger" te zijn, zal waarschijnlijk een beetje interessanter zijn.

De nieuwe politiereeks Coppers op VTM was ook gewoon meer van hetzelfde, hoewel ik hier niet meteen van aanvoel dat ik er geen tweede keer naar ga kijken. Volgende week zal ik weer op post zitten, maar Hilde De Baerdemaeker mag wel eens een andere smoel beginnen trekken.

Op Acht begon dinsdag een nieuwe komische serie: Please like me. Een jonge kerel wordt door zijn vriendin gedumpt en als kers op de taart vertelt ze hem dat hij homo is, iets waar hij zelf nog niet aan gedacht had. Een met momenten pijnlijk komische serie, maar niet iets waarvan ik van de daken ga schreeuwen dat je het moét zien...

De ideale wereld heeft een nieuwe thuis gevonden op Canvas en hoewel het gevoel van toen ze op Vier zaten er nog steeds is, werd het maar een saaie aflevering met Peumans, die mens is gewoon niet interessant...

Zaterdag begon op Canvas een nieuwe Noorse serie: Occupied. Meteen goed voor 2 afleveringen maar die heb ik dus nog niet kunnen bekijken. Ik vrees echter dat het niets voor mij zal zijn, ik kon bijna mijn aandacht niet bij de trailer houden. Politiek he...

Kijktips voor volgende week:

Zaterdag 09/01:
The seven year itch (één 15.35u) - dé film met Marilyn Monroe, met dé iconische opwaaiende rok scène
You've got mail (Vijf 20.35u) - nineties romantische komedie met Tom Hanks en Meg Ryan, toen romantische komedies nog op iets trokken
Star Trek (2BE 20.40u) - eerste film uit de Star Trek reboot, méér dan de moeite waard
Pride and prejudice (Vitaya 20.40u) - niets kan tippen aan de BBC-verfilming (Colin Firth als Darcy, komaan!), maar deze met Keira Nightly is ook best verteerbaar
Little Miss Sunshine (één 21.05u) - films die spontaan een glimlach op mijn gezicht toveren, het zijn er niet veel, deze is er eentje van, aanrader!

Alien resurrection (2BE 22.55u) - na de drie vorige, nu de vierde in de Alienfranchise, om te vervolledigen, maar kan niet tippen aan de eerste twee

Zondag 10/01:
The boy in the striped pyjamas (Vijf 12.35u) - nogal teleurstellende verfilming van het gelijknamige boek, maar als je niets anders te doen hebt op zondagmiddag...
Romancing the stone (VTM 15.25u) - meer dan 30 jaar oud maar deze romantische avonturenfilm blijft een plekje in mijn hart hebben

Being Poirot (één 22.25u) - David Suchet, die jaren gestalte gaf aan Poirot in de tv-reeks, bezoekt plekken die belangrijk voor het personage zijn

Maandag 11/01:
Liefde voor muziek (VTM 20.35u) - dit muziekprogramma, dat vorig jaar een onverwachte hit bleek te zijn, is terug voor een nieuw seizoen. Deze keer met 7 artiesten die elkaars werk coveren
Murder by numbers (Vijf 20.35u) - Sandra Bullock als agente die een moordzaak moet oplossen, met jonge snotter Ryan Gosling (voor wie dit zou interesseren)
Se7en (Vier 22.00u) - gruwelijke thriller die zich baseert op de zeven hoofdzonden. Aanrader!


Woensdag 13/01:
Kill Bill vol. 2 (2BE 20.35u) - na het eerste deel, moet natuurlijk het tweede aan bod komen, aanrader!



Eastern promises (2BE 22.55u) - harde Russische maffia-thriller, voor wie Viggo Mortensen eens in zijne pure wil zien

Vrijdag 15/01:
Get Smart (Vier 20.30u) - spionagekomedie met Steve Carrell, ook Anne Hathaway doet mee
Avatar (VTM 20.35u) - voor wie dit nog niet gezien zou hebben, maar zeg nu zelf...
The squid and the whale (Canvas 21.05u) - Een koppel besluit te scheiden, maar dat heeft een impact op hun 2 zonen. Een van die zonen wordt gespeeld door een jonge Jesse Eisenberg, voordat hij het compleet bij mij verklootte in The social network
The perks of being a wallflower (NPO3 22.05u) - jong zijn, introvert en in een vriendengroepje vallen, gewoon over je heen laten komen deze film
Music and lyrics (Vijf 22.45u) - Hugh Grant in de laatste van zijn verteerbare romantische komedies, desalniettemin een aanrader



Another Year (NPO2 23.30u) - tragikomedie van Mike Leigh, schopte het indertijd tot in mijn top 10 van beste films van 2010

Alive (VTM 00.05u) - kannibalistisch overlevingsdrama


Geen opmerkingen:

Een reactie posten