zondag 1 november 2015

Halloween watching


31 oktober. Halloween.
Het ideale moment om mijn dvd-kast wat uit te kuisen want - net zoals in mijn boekenkast - zijn nog heel wat dvd's onbekeken gebleven. En aangezien we de donkere griezelige dagen vieren, nam ik een aantal griezelfilms uit de rekken...

Het kijken gebeurde ook in stijl:

Jaren geleden gekocht in New York, ze doen nog steeds dienst.
De wit/oranje gestreepte sokken waren mijn compagnon in de zetel, ook omdat aan de andere belletjes hangen en je mij dan hoort rinkelen als ik rondloop...

In de Delhaize vond ik nog dit dessertje, chocomousse in een pompoenpot die je kan hergebruiken:

Het heeft gesmaakt.

De films die ik zag in chronologische volgorde vanaf 17.30u:

Haunted (1995)

Deze film is al 20 jaar oud en ik kocht 'm indertijd omdat ik Kate Beckinsale ongelooflijk vind in de Underworldfilms. Hier was ze nog piepjong en moet ze weerwerk bieden aan Aidan Quinn die als sceptische professor een kijkje komt nemen in een behekst huis (waar zij dus woont).

Toen de film een beetje gevorderd was, begon het verhaal mij wel héél bekend voor te komen. Niet verwonderlijk, de film blijkt gebaseerd te zijn op het boek Duivelswerk (Haunted in het Engels) van James Herbert dat ik las in 1998...

Het is een nogal brave film geworden, met een minimum aan schrikmomenten, maar vervelen deed hij niet en dat is op zich al een grote verdienste.

Alone in the dark (2005)

Eigenlijk heb ik geen enkel excuus waarom dit in mijn dvd-kast zit... In een moment van verstandsverbijstering kocht ik dit onding voor 2.99€ - eigenlijk nóg veel te duur - in zo'n rommelwinkel die ook op zondag open is. Hier zit niets van verhaal in, er wordt alle kanten op geschoten zonder dat er eigenlijk een doel is en het ergste van al: het werd geregisseerd door Uwe Boll (die beter Uwe Brol zou heten), de legendarisch slechtste regisseur ooit.

Ik was nog eventjes in de war omdat Christian Slater op de cover staat. Ik dacht namelijk dat het Mindhunters was, waar hij ook in meedoet, en dat wél een goeie film is en die ik, na inspectie, trouwens ook in mijn kast heb staan. 'k Had beter die bekeken.

Dr. Who

Alone in the dark werd eventjes gepauseerd om naar de nieuwe aflevering van Dr. Who te kijken op BBC1.

Kinderlijke griezel (het blijft een familieshow) met de Zygons die de aarde willen overnemen. Wel jammer dat het nu al de zoveelste dubbelaflevering op rij is, volgende week komt de conclusie, maar ik ben het wel een beetje beu om iedere keer "to be continued" te zien verschijnen...

Tucker and Dale vs Evil (2010)

Deze kwam ik op het spoor door het Youtubekanaal van comicbookgirl19. Ze stelde 3 video's samen met de titel Top 13 best movies you missed this decade, waar uiteindelijk 15 films worden aangeraden en Tucker & Dale vs evil was één van de 10 die ik nog niet gezien had, aan de inhaalbeweging wordt gewerkt.

De film berust op misverstanden en vooroordelen: de 2 hillbillies Tucker en Dale trekken naar het vakantiehuisje van Tucker aan het meer om het te gaan opknappen en te genieten van de natuur. Op hetzelfde moment kampeert een groepje studenten in het bos om spring break te vieren. Door een reeks kleine voorvalletjes die verkeerd geïnterpreteerd worden, loopt alles behoorlijk uit de hand en hoewel het bloed en de lijken welig tieren is het een pure komedie. Ik heb er in elk geval van genoten.

Dit was de enige film die niet uit mijn eigen dvd-kast kwam aangezien ik niet eens wist dat hij bestond, maar werd gehaald in de bibliotheek.

The host (Gwoemol, 2006)

Omdat het héél laat aan het worden was, werd deze op 1 november bekeken. Aangekondigd als "de beste monsterfilm sinds Alien", was ik wel eventjes benieuwd.

De teleurstelling was dan ook groot want dit komt nog niet tot aan de enkels van Alien! Het is een verdienstelijke film, maar veel gegriezeld werd er niet van mijn kant. Ook het over the top onnozel acteren van de Koreaanse cast werkte op mijn systeem, iets waar ik mij wel vaker aan kan ergeren bij Aziatische films en waarom bestaat de soundtrack in godsnaam uit Amélie Poulain-muziek? Dat paste al helemaal niet...
Chance dat ik de dvd ooit gewonnen heb en er geen geld heb aan moeten uitgeven want dit was het toch niet.

Nog een kijktip, is het niet vandaag, dan misschien voor volgende week zondag: om 17.25u zendt Vijf de reeks iZombie uit, dat zal al wat beter zijn...


Voor wie nog film wil kijken deze week:

Dinsdag 3/11:
Vidange perdue (Vitaya 20.35u) - de betere bejaardenhumor

Donderdag 5/11:
Miss Potter (Vijf 20.35u) - het verhaal van Beatrix Potter, bedenkster van Pieter konijn, met een goeie Renée Zellweger in de hoofdrol
Star trek into darkness (2BE 21.15u) - tweede film uit de reboot, nog steeds het bekijken waard

Vrijdag 6/11:
J. Edgar (Canvas 21.10u) - een schitterende Leonardo di Caprio als J. Edgar Hoover
Blue Jasmin (NPO3 22.20u) - Woody Allenfilm met Cate Blanchett, wat wil je nog meer?
From dusk till dawn (2BE 22.45u) - ontdek de geheimen van de Titty Twister bar in deze thriller van Robert Rodriguez


Geen opmerkingen:

Een reactie posten